تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۳۵۱۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
5 شرکت تولیدکننده آلومینیوم رقم زدند؛

تولید بیش از ۱۵۷ هزار تن محصول خالص آلومینیوم‌ طی ۵ ماه

می متالز - آمارهای جدید نشان می‌دهد که 5 شرکت تولیدکننده آلومینیوم در 5 ماه نخست سال بیش از 157 هزار تن محصول خالص تولید کرده‌اند.
تولید بیش از ۱۵۷ هزار تن محصول خالص آلومینیوم‌ طی ۵ ماه

به گزارش می متالز، میزان تولید واحدهای آلومینیوم‌سازی طی ۵ ماهه نخست امسال منتشر شد که بر اساس آن میزان تولید محصول خالص توسط ۵ شرکت تولیدکننده آلومینیوم المهدی، آلومینای ایران، آلومینیوم جنوب، ایرالکو، هرمزآل بیش از ۱۵۷ هزار تن بوده است.

شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان یکی از تولیدکنندگان آلومینیوم کشور در مدت ۵ ماهه نخست امسال موفق شده است محصول خالص به میزان ۲۸,۶۹۱ تن تولید کرده است.

شرکت آلومینای ایران نیز در مدت ۵ ماهه نخست امسال موفق شده است که بوکسیت به میزان ۳۲۴,۴۱۲ تن تولید کند. همچنین طی مدت یادشده میزان تولید محصول خالص این شرکت ۹۰۰۳ تن بوده است. هیدارت آلومینیوم یکی دیگر از تولیدات این شرکت است که در این مدت به مقدار ۱۷۳,۵۹۳ تن تولید شده و پودر آلومینا نیز به مقدار ۱۰۲,۵۹۳ تن تولید کرده است. آهک نیز جزو محصولات تولیدی این شرکت است که ۴۶,۶۹۷ تن در مدت ۵ ماهه نخست امسال تولید کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت آلومینیوم جنوب نیز در مدت ۵ ماهه نخست امسال توانسته است محصول خالص به میزان ۱۹،۱۸۱ تن تولید کند.

شرکت ایرالکو به عنوان یکی از کارخانه‌های تولیدکننده آلومینیوم در ایران طی مدت ۵ ماهه نخست امسال محصولات مختلفی را تولید کرده است. بر این اساس میزان تولید محصول خالص ایرالکو در مدت یادشده ۶۲,۹۸۴ تن بوده است؛ همچنین آلیاژ تولیدی این شرکت از ابتدای سال تا پایان مردادماه ۸,۰۲۵ تن بوده است و براده به مقدار ۱۱۶ تن، بیلت آلومینیومی ۹,۱۸۵ تن تولید کرده اما میزان تولید اسلب این شرکت صفر بوده است.

شرکت هرمزآل از تولیدکنندگان آلومینیوم در ایران به حساب می‌آید. این شرکت آلومینیوم ساز طی مدت ۵ ماهه نخست امسال یعنی از ابتدای فروردین تا انتهای مردادماه موفق شده در زمینه تولید محصول خالص خود عدد ۳۷,۷۲۷ تن را ثبت کند.

در مجموع اگر بخواهیم به صورت کلی نگاهی بر تولید شرکت‌های المهدی، آلومینای ایران، آلومینیوم جنوب، ایرالکو، هرمزآل داشته باشیم می‌توان گفت که طی مدت ۵ ماهه نخست امسال براده به میزان ۱۱۶ تن، آلیاژ به میزان ۸,۰۲۵ تن، بیلت آلومینیومی به میزان ۹,۱۸۵ تن، آهک به میزان ۴۶,۶۹۷ تن، پودر آلومینا به میزان ۱۰۲,۵۹۳ تن، خالص به میزان ۱۵۷,۵۸۷ تن، هیدرات آلومینیوم ۱۷۳,۵۹۳ تن و بوکسیت نیز به مقدار ۳۲۴,۴۱۲ تن تولید کنند.

گفتنی است بر اساس چشم‌انداز تعریف شده در افق ۱۴۰۴ میزان تولید آلومینیوم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مشخص شده است که برای رسیدن به این هدف طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در صنعت آلومینیوم اجرایی شده است.

عناوین برگزیده