تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۳۵۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت منابع تِک ریسورسز سهام خود در معدن مس کوئبرادا بلانکای شیلی طی یک قرارداد 162.5 میلیون دلاری افزایش داد

می متالز - بزرگترین شرکت معدنکاری متنوع-کار کانادا، تک ریسورسز، روز چهارشنبه 15 فروردین 1397 گفت که این شرکت سهام خود را در شرکت معدنکاری تک کوئبرادا بلانکا، که دارایی اصلی آن معدن مس کوئبرادا بلانکا ست، به 90 درصد افزایش داده است.
شرکت منابع تِک ریسورسز سهام خود در معدن مس کوئبرادا بلانکای شیلی طی یک قرارداد 162.5 میلیون دلاری افزایش داد

به گزارش می متالز، این شرکت معدنکاری مستقر در ونکوور گفت که این قرارداد به ارزش 162.5 میلیون دلار با ساده کردن مالکیت کوئبرادا بلانکا انعطاف پذیری بیشتری را در رابطه با گزینه های تأمین مالی برای توسعه برنامه ریزی شده این پروژه، تحت عنوان مرحله دوم توسعه معدن ، به تک می دهد.

رئیس و مدیر عامل تک ریسورسز، دون لیندسِی، طی بیانیه ای گفت،"مرحله دوم توسعه کوئبرادا بلانکا دارایی ای با کیفیت عالی و عمر طولانی در حوزه ای کم مخاطره است که با هزینه ای پایین از طریق چرخه های قیمت چند گانه ای عملیات خواهد کرد و با بالابردن چشمگیر سطح تولید مس تک، ارزش قابل توجهی را بوجود خواهد آورد."

این معامله شامل 52.5 میلیون دلار پرداخت نقدی به محض انعقاد قرارداد، 60 میلیون دلار قابل پرداخت در زمان صدور مجوزهای اجتماعی و زیست محیطی، و 50 میلیون دلار دیگر قابل پرداخت در طول روزهای نخستین تولید مرحله دوم کوئبرادا بلانکا، می شود.

تک گفت که این شرکت ممکن است، در صورت افزایش یافتن قیمت هر پوند مس به بیش از 3.15 دلار در هر یک از سه سال پس از شروع تولید،مقادیر بیشتری تا حداکثر 100 میلیون دلار، در مجموع، پرداخت کند. در فوریه، تک گفت که تصمیم در مورد پیشبرد مرحله دوم در کوئبرادا بلانکا به مصوبه های قانونی و شرایط بازار بستگی دارد و افزود که این شرکت تصمیم خود را به نیمه دوم 2018 موکول خواهد کرد.

اگر تک تصمیم به پیشبرد پروژه توسعه معدن بگیرد، نیاز به هزینه گذاری سنگینی در حدود 4.7 بیلیون دلار برای سرمایه گذاری های زیر ساختی اصلی شامل یک کارخانه تغلیظ جدید و یک کارخانه نمک زدایی و خط لوله خواهد داشت. اما این معدن دارد به پایان عمر خود نزدیک می شود و اجرای عملیات توسعه دست کم 25 سال دیگر به عمر آن خواهد افزود.

عناوین برگزیده