تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۳۵۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صمت خواستار تشدید نظارت بر بازار شد

می متالز - پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تشدید اقدام‌های بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار، نشستی با حضور رئیس سازمان حمایت و رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل و بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها در سطح عرضه تاکید شد.
وزیر صمت خواستار تشدید نظارت بر بازار شد

به گزارش می متالز، این نشست با محور بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳی ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت مربوطه برگزار شد.

در این نشست مسائل مرتبط به سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به‌منظور مقابله با تخلفات صنفی به خصوص احتکار و گرانفروشی در بازار مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های موجود در حوزه نظارت بر بازار است که در این نشست مقرر شد؛ از توان نیروهای بسیجی و دیگر نیروهای مردمی پس از آموزش‌های تخصصی، به عنوان بازرس برای نظارت و بازرسی از بازار بهره گرفته شود.

در همین حال مقرر شد، به منظور تشدید نظارت‌ها و رفع نواقص موجود در اسرع وقت، نشستی با رئیس سازمان بسیج کشور برگزار شود.

در این نشست اتاق اصناف ایران مکلف شد، برای کمک به آرامش بازار و برنامه‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت جدی و دقیق بر اصناف را در دستور کار خود قرار دهد و با همکاری اتحادیه‌های زیر پوشش اهتمام جدی بر تشدید نظارت‌ها، بازرسی و مدیریت بازار داشته و بازار را به سمت شرایط مورد انتظار هدایت کنند.

عناوین برگزیده