تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۳۵۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس خبر داد:

شرط مهم برای خریداران خودرو صفر و محصولات خارجی در بورس کالا

می متالز - مسوول کارگروه خودروی کمیسیون صنایع مجلس گفت:خریداران خودرو صفر و برخی محصولات خارجی در بورس کالا حق فروش تا دو سال را نداشته و درصورت تخلف ملزم به پرداخت مالیات سنگین هستند.
شرط مهم برای خریداران خودرو صفر و محصولات خارجی در بورس کالا

به گزارش می متالز، روح الله ایزدخواه با بیان اینکه وضعیت گرانی خودرو یک بیماری است، گفت: هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس، خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است. هم اکنون ظرفیت تولید خودرو در سال بیش از دو میلیون خودرو و به اندازه نیاز است و مشکل اصلی در سفته‌بازی و سوداگری است.

وی با اشاره به فرایند عرضه خودرو در بورس افزود: عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد. بر اساس این طرح تمامی خودروهای تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند که ساز و کار ساده ای دارد. خریداران در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت و تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد.

ایزدخواه با بیان اینکه همه خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی هم مشمول این طرح می‌شوند، تاکید کرد: هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت مشخص می‌کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده