تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۵۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل راه آهن:

راه‌اندازی سامانه جدید اطلاع از قطعات ساخت داخل صنعت ریلی

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) ضمن اشاره به بارگذاری سامانه جدید اطلاع از قطعات ساخت داخل گفت: همه قطعات ساخت داخل در این سامانه با نام تولید کننده بارگذاری شده که توقع داریم بهانه‌ای برای واردات آن وجود نداشته باشد.
راه‌اندازی سامانه جدید اطلاع از قطعات ساخت داخل صنعت ریلی

به گزارش می متالز، سعید رسولی امروز (یکشنبه ٢٠ مهرماه) در آیین گشایش نمایشگاه دائمی خودکفایی صنعت ریلی که در ایستگاه راه آهن تهران در حال برگزاری است، گفت: راه‌آهن ایران امروز بیش از١١ هزار و۶٠٠ کیلومتر خطوط اصلی دارد و ٢۶٠ هزار واگن باری داریم که همسو با سیاست‌های اصلی ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: هزار و ٧٠٠ دستگاه واگن مسافری و ٩٠٠ دستگاه لوکوموتیو نیز جزو سرمایه‌های راه آهن ایران است که به دلیل تکمیل نشدن شبکه مویرگی و متصل نشدن ریل به مراکز بار با بهره‌وری کمتری در حال خدمت‌رسانی است.

رسولی ادامه داد: اگر بخواهیم به جایگاه مطلوب در حمل و نقل ریلی برسیم اقدام‌های گسترده ای باید انجام دهیم؛ توسعه صنعت ریلی با نظر مثبت مقام معظم رهبری و حمایتی که ایشان از توسعه ریلی دارند امکان پذیر است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه ایران با یک تهدید و تحریم زمینگیر نمی شود، گفت: ظرفیت‌های مالی و فنی در داخل وجود دارد و با همکاری وزارت دفاع امکان تکمیل در بخش زیر ساخت، ناوگان، علائم سیگنالی و ساخت قطعات وجود دارد.

رسولی تصریح کرد: زمینه و بستر خوبی در صنایع دفاع وجود دارد که می‌تواند برای همکاری با راه آهن ایران ثمربخش باشد.

وی به بارگذاری سامانه جدید اطلاع از قطعات ساخت داخل اشاره کرد و گفت: همه قطعات ساخت داخل در این سامانه با نام تولید کننده بارگذاری شده که توقع داریم بهانه‌ای برای واردات آن وجود نداشته باشد.

عناوین برگزیده