به گزارش می متالز، قرار است هزینههای یادشده در این خودروساز آلمانی تا سال ۲۰۲۵، کاهش ۲۰ درصدی را تجربه کند. برنامه مذکور بخشی از اجرای راهبرد دایملر برای قرار دادن برند مرسدسبنز در سطح بالاتر و گرانتر است. این برنامه موجب خواهد شد تا مرسدسبنز که اکنون بزرگترین فروشنده خودروهای لوکس در جهان است، به استراتژی چند ده ساله تمرکز بر سطح فروش پشت کند تا توجه خود را بیش از پیش به سودآورترین بخشهای این صنعت یعنی تولید شاسیبلندها و لیموزینها معطوف سازد. اولا کائلنیوس، رئیس مرسدسبنز به سرمایهگذاران گفته است وسایلنقلیه کوچک نظیر مرسدسهای «کلاس آ» و «کلاس ب» در گذشته به دمیدن روح تازه در دایملر کمک کردند اما دایملر دیگر در مسیر رو به جلوی خود، منابع را برای این حوزه اولویتبندی نخواهد کرد.