تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۳۵۸۳۶
سرویس خبر : انرژی
به وزارت اقتصاد اعلام شد:

دستور روحانی برای ترخیص فوری کالاها/ تکلیف گمرگ در صادرات پتروشیمی

می متالز - رئیس‌جمهور ضمن دستور به وزارت اقتصاد برای ترخیص فوری کالاها، گمرگ را مکلف کرد محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی را بر مبنای ارزش پایه صادراتی متناظر محاسبه کند.
دستور روحانی برای ترخیص فوری کالاها/ تکلیف گمرگ در صادرات پتروشیمی

به گزارش می متالز، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد: وزارت اقتصاد مکلف است با تسریع در رفع نیازها و تامین تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی، امکان ترخیص هر چه سریع‌تر کالاها را فراهم کند.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید با رفع موانع اداری در روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان، هرگونه ناهماهنگی را برطرف کنندو با تشکیل هر چه سریع‌تر کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه به‌صورت منسجم و یکپارچه در جهت رفع مشکلات اقدام کنند تا تبادلات تجاری به سطح مطلوب ارتقا یابد.

رئیس جمهور ادامه داد: در شرایط  سخت‌ تحریمی، سعی شده ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی ارتقا یابد. گمرک مکلف است محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی بر مبنای ارزش پایه صادراتی متناظر اعلامی که به‌صورت هفتگی اعلام می‌شود را محاسبه کند.

روحانی گفت: در این راستا به‌منظور ایجاد مدیریت واحد در راستای انسجام بخشی به امور پایانه‌های مرزی، مدیریت این پایانه‌ها همچون پایانه‌های هوایی و دریایی به وزارت راه محول شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده