تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۳۵۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

آخرین وضعیت عرضه سهام دولتی سه بانک بورسی با ارزش روز ۲۴ هزارمیلیاردی

می متالز - معاون وزیر اقتصاد گفت: طرح عرضه باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم با ارزش روز تابلو ۲۴ هزار میلیارد تومانی در مرحله اخذ مصوبه دولت است.
آخرین وضعیت عرضه سهام دولتی سه بانک بورسی با ارزش روز ۲۴ هزارمیلیاردی

به گزارش می متالز، عباس معمارنژاد درباره عرضه باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم  گفت: این طرح در مرحله اخذ مصوبه دولت است که بعد از آن چگونگی ارائه این سهام مشخص می‌شود. ارزش این سهام به قیمت امروز تابلو، 24 هزار میلیارد تومان بوده که قرار است در قالب دارا سوم و از طریق بورس به مردم ارائه شود.

بنابراین گزارش، در راستای واگذاری تصدی‌های دولت به مردم و قانون اجرای اصل 44، سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات از طریق سهام عدالت به مردم واگذار شده و هنوز سهم دولت در هر یک از این بانک‌ها حدود 20 درصد باقی‌مانده که مقرر بود باقیمانده این سهام به مردم واگذار شود اما با وجود تخصیص سهام به صندوق ETF، کل این سهام به فروش نرسید و از حدود 20 هزار میلیارد تومان ارزش سهام حدود 6.7 هزار میلیارد تومان به مردم ارائه شد و باقیمانده سهام دولت ماند. اکنون دولت می‌خواهد باقیمانده سهام در این سه بانک که به حدود 24 هزار میلیارد رسیده را در قالب صندوق دارا سوم و از طریق بورس به مردم ارائه کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت