تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۳۵۹۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نخستین ممیزی مجازی و از راه دور اتفاق افتاد:

تمدید اعتبار گواهینامه های «نظام مدیریت یکپارچه» فولاد خراسان

می متالز - ممیزی خارجی هفت نظام مدیریتی مدیریتی فولاد خراسان با موفقیت انجام شد و انطباق فرایندهای مورد بررسی با استانداردها تایید شد.
تمدید اعتبار گواهینامه های «نظام مدیریت یکپارچه» فولاد خراسان

به گزارش می متالز، موسسه «S.G.S»، به عنوان گواهی کننده اعتبار نظام های مذکور در فولاد خراسان، با توجه به شیوع کرونا و با تمهیدات صورت گرفته، برای نخستین بار فرآیندهای مورد سنجش را از راه دور و به صورت مجازی صورت داد.
ممیزی شخص ثالث مجتمع فولاد خراسان از 31 شهریور ماه آغاز و سوم مهرماه 1399 با برگزاری نشست اختتامیه به صورت ویدئو کنفرانس به پایان رسید.
تیم ممیزی شرکت SGS شامل 6 نفر از سرممیزین و ممیزین (دکتر حسینیان، سرممیزسیستم مدیریت انرژی و دکتر جهان بین سرممیز سایر سیستم های مدیریتی) و نیز دکتر شجاعی، دکتر عبادی، دکتر یوسفیان و مهندس نورائی به عنوان اعضای تیم ممیزی برای نخستین بار کلیه نظام های مستقر شده ی مدیریتی در شرکت را به صورت یکپارچه و با صرف 21 نفر‏-روز مورد بررسی قرار دادند.
نشست پایانی این دوره از ممیزی در روز پنج شنبه 3 مهرماه در ساعت 12  با حضور معاونان، مدیران، روسا و سرپرستان شرکت و بارعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن اجتماعات و با استفاده از بستر مجازی (SKYPE) برگزار شد.
در نشست اختتامیه گزارش های مبسوطی از فرآیند ممیزی ارایه شد و نهایتا  تائید گواهینامه های کلیه سیستم های مدیریتی شرکت  را، که شامل7 استاندارد مدیریتی است، در پی داشت.
شایان ذکر است گواهینامه  استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی از OHSAS به ISO45001:2018 ارتقا یافت.
مجتمع فولاد خراسان برای اولین بار در سال 1382 نسبت به استقرار استاندارد مدیریت کیفیتISO 9001 اقدام کرد و برای اخذ گواهینامه¬ی مزبور مورد ممیزی شخص ثالث قرار گرفت که موفق به دریافت گواهینامه مذکور شد.
استقرار استانداردهای مدیریتی زیست محیطی ISO 14001 و ایمنی بهداشت شغلی OHSAS18001 در سال 1383در قالب سیستم مدیریت یکپارچهIMS و دریافت گواهینامه استانداردهای مذکور از اقدامات بعدی مجتمع در این زمینه بوده است.
در سال های پس از آن نیز، دیگر استاندارد های مدیریتی شامل: «مدیریت آموزش (ISO 10015)، مدیریت انرژیISO50001)، مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002) و مدیریت سنجش رضایت مشتریان (ISO 10004) در شرکت استقرار یافته که هر ساله در چارچوب ممیزی های مراقبتی، توسط شرکت بین المللی SGS به صورت یکپارچه مورد ممیزی قرار می گیرد.

عناوین برگزیده