تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۳۶۱۹۶
سرویس خبر : انرژی

نتیجه دعوی مابین «نوری» و شرکت بازرگانی پتروشیمی

می متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از نتیجه نهایی دعوی مابین این شرکت و شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد.
نتیجه دعوی مابین «نوری» و شرکت بازرگانی پتروشیمی

به گزارش می متالز، تقی صانعی در خصوص وصول طلب سررسید شده ارزی این شرکت از شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: وصول مبلغ مطالبه که معادل ۶۵ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۵۶ دلار آمریکا با شکست فرآیندهای مذاکراتی در نهایت منجر به طرح موضوع در مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران شده بود.

وی‌ ادامه داد: در روز ۲۱ تیرماه سال جاری مراتب رسیدگی‌ بعد از دو سال و نیم منجر به صدور رأی بر محکومیت شرکت بازرگانی پتروشیمی مبنی بر پرداخت مبلغ فوق‌ به اضافه خسارت تاخیر تأدیه از قرار پنج در هزار مبلغ مذکور در ازاء هر روز از تاریخ رأی داوری تا زمان پرداخت شده است.

صانعی افزود: بر این اساس مطابق درخواست اجرای رای داوری از دادگاه حقوقی تهران موضوع جهت رسیدگی به شعبه ۸۲ دادگاه عمومی- حقوقی تهران ارجاع و بعد از رسیدگی در نهایت دستور اجرا صادر شد.

وی گفت: اجراییه در روز ۸ مهرماه به شرکت بازرگانی پتروشیمی ابلاغ و مهلت اجرای اختیاری در روز ۲۰ مهرماه به اتمام رسیده و فرآیند اجرای اجباری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی دادخواست ابطال رای داور و صدور دستور موقت دال بر توقف عملیات اجرای رای داور را تقدیم شعبه ۳۶ دادگاه حقوقی تهران کرده است و این موضوع مقید به وقت رسیدگی است.

عناوین برگزیده