به گزارش می متالز، سید مهدی نقوی در ادامه افزود: فولادمبارکه به عنوان یک شرکت پیشرو و دانشی که در چشمانداز خود الگو بودن برای بنگاه های صنعتی را در نظر گرفته، این مسوولیت را پذیرفته و طی یک مطالعه این فرآیند را بررسی و پیش نیازهای هوشمندسازی فولادمبارکه را کسب کرده است.
وی افزود: بعد از این مرحله، یکسری پروژه ها و فعالیت ها را در استراتژی تدوین کردیم که یکی از آنها طراحی مرکز تحول دیجیتال بوده است. همچنین با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت هماهنگی انجام شد که فولاد مبارکه این مسوولیت سنگین را برعهده گرفته و هاب تحول دیجیتال در صنعت فولاد باشد و این مهم را به عنوان پیشگام اجرایی کنیم و صنایع ایران توسعه دهیم.
نقوی ادامه داد: برای این منظور چندین اقدام انجام شد. در گام اول انتخاب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای ایجاد مرکز تحول دیجیتال بود که خردادماه امسال کلنگ زنی شد و امیدواریم که در بهمن ماه امسال افتتاح شود تا شرکتهای دانش بنیان به این مرکز آمده و در نتیجه دانش خود را ارائه کنند.
وی افزود: ماموریت بعدی به شرکت ایریسا به عنوان زیرمجموعه گروه فولادمبارکه داده شد تا بتوانند این مسیر تحول دیجیتال را برنامه ریزی، مدیریت و اجرا کنند. در نهایت کمیته ای با عنوان کمیته تحول دیجیتال در شرکت ایریسا و فولاد مبارکه تشکیل شد و ره نگاشتی برای حرکت به سمت فولاد مبارکه هوشمند تدوین و نوشته شد.
به گفته وی، امروز فولادمبارکه هوشمند نقطه صفر است و برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ فولادمبارکه ۴ با بستر انقلاب صنعتی نسل چهارم داشته باشیم. همچنین هدفگذاری شده تا سال ۱۴۰۴فولاد مبارکه عضو باشگاه و کلوب فانوس دریایی دنیا شود.
وی افزود: موسسه اقتصاد جهانی و مکنزی ۱۱ شاخص مهمی را ارائه کرده اند که براساس آن شرکتها میتوانند وارد این کلوپ شوند. تعداد محدودی از شرکتها هم اکنون در این باشگاه عضو هستند و ما امیدواریم که تا سال ۱۴۰۴عضو این باشگاه شده و ثابت خواهیم کرد که بالواقع فولاد مبارکه هوشمند هستیم.