تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۳۶۴۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جذب متخصصان بومی در اولویت معدن سرب و روی مهریز قرار دارد

می متالز - نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به کارگیری نیروهای بومی متخصص بر اساس نیاز در معدن سرب و روی بهادران این شهرستان در اولویت قرار دارد که تاکنون اقدام های ببسیار مثبتی در این مورد انجام شده است.
جذب متخصصان بومی در اولویت معدن سرب و روی مهریز قرار دارد

به گزارش می متالز، محمدرضا صباغیان عصریکشنبه با قدردانی از تلاش مسوولان معدن یادشده، افزود: بهره‌گیری از نیروهای مجرب منطقه برای کمک دست اندرکاران موجب تولید و اشتغال بیشتر در این شهرستان می شود.

نماینده شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز  با بیان اینکه معدن یادشده بزرگترین معدن خاورمیانه و دومین معدن جهان است، ادامه داد: هم‌اکنون در مرحله فرآوری است و این کار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید نه تنها در شهرستان بلکه در استان دارد. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.   

مجموع ذخایر باریت کشور حدود ۱۰ میلیون تن است و معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با داشتن ۱۱۳ میلیون تن بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می شود.

شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شده  که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و احداث کارخانه‌های فرآوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب و نقره به عنوان بزرگترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است  و این معدن در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ، ریس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفته بود که آمار بیکاری در این شهرستان ۹.۴ درصد است که بعد از میبد رتبه دوم کمترین نرخ را در میان ۱۰  شهرستان استان یزد دارد.

امیرعباس دهقانی زاده به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست با خبرنگاران افزود: برای کاهش این میزان بیکاری در سال‌جاری و جهش تولید به همکاری بخش خصوصی و خیران نیاز است.

وی ادامه داد: هم اکنون  هزار و ۴۴۰ کارگاه اقتصادی در این شهرستان فعال است  که از این تعداد ۳۷۰ واحد صنعتی است که در هفت شهرک و ناحیه صنعتی قرار دارد.

این مسوول اظهار  کرد: بیشترین آمار بیکاری  شهرستان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان کارگر است که برای رفع این معضل به همکاری مسوولان اجرایی و بخش خصوصی نیاز داریم.

دهقانی زاده ، رویکرد و اهتمام منطقه را توسعه صنعت پاک و کم آبخواه دانست و تاکید کرد: بیشترین درخواست سرمایه گذاری در حوزه صنایع پاک و سبز و تکنولوزی بالا و یا صنایع کم آبخواه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده است.

عناوین برگزیده