تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۱۳۶۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صورت مالی تاپیکو چه می‌گوید؟/ هلدینگ اقتصادی بدون اقتصاددان!

می متالز - تاپیکو از زیرمجموعه های شستا است که در درون خود 30 شرکت شامل 5 شرکت در حوزه نفت و گاز، 16 شرکت در حوزه پتروشیمی، 2 شرکت تایری، 1 شرکت سلولوزی و 4 شرکت نیز در سایر حوزه‌ها در ذیل خود دارد. در حال حاضر نیز 70 درصد سهام این نماد در اختیار شستا است.
صورت مالی تاپیکو چه می‌گوید؟/ هلدینگ اقتصادی بدون اقتصاددان!

به گزارش می متالز، تاپیکو از زیرمجموعه های شستا است که در درون خود 30 شرکت شامل 5 شرکت در حوزه نفت و گاز، 16 شرکت در حوزه پتروشیمی، 2 شرکت تایری، 1 شرکت سلولوزی و 4 شرکت نیز در سایر حوزه‌ها در ذیل خود دارد. در حال حاضر نیز 70 درصد سهام این نماد در اختیار شستا است.

در هیات مدیره این کارتل اقتصادی افرادی چون حسین ابویی مهریزی با تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، جواد داوری آشتیانی با تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، محمود مخدومی با تحصیلات کارشناسی ارشد برق، سید پندار توفیقی با تحصیلات دکترای مدیریت صنعتی دانشگاه تهران حضور دارند.

تاپیکو

 

نکته ای که وجود دارد آنکه برحسب نظر حسابرس در سال مالی منتهی به اردیبهشت 99، و طبق تبصره 5 ماده 4وجود حداقل یک عضو غیرموظف در ترکیب ھیئت مدیره با تحصیلات مالی در این شرکت الزامی است اما فردی با تحصیلات مالی در این هلدینگ اقتصادی وجود ندارد!

 

دگر نکته جالب توجه آنکه در شرکت مادر تاپیکو 70 کارمند مشغول هستند که برای این تعداد در سال مالی گذشته بیش از 16 میلیارد و دویست میلیون تومان تحت عنوان حقوق، دستمزد و مزایا پرداخت شده است که اگر بخواهیم به طور میانگین دریافتی هرکارمند و یا مدیر این شرکت رامحاسبه به عددی بیش از 19 میلیون تومان سرانه ماهانه خواهیم رسید.

 

تاپیکو

 

تاپیکو حقوق

همچنین این هلدینگ برای سال 97 نیز مبلغ 935 میلیون صرف هزینه پذیرایی و رستوران کرده است که با وجود تنها 63 کارمندمحلی از تعجب است!

دگر نکته جالب ورشکستگی شرکت کیمیا غرب گستر به اذعان یادداشت توضیحی صورت مالی این شرکت است.

تاپیکو

همچنین طی سال مالی97-98 این شرکت در صورت مالی تلفیقی خود بیش از 370 میلیارد تومان در محاسبه سود انباشته خود دچار اشتباه شده بود که بعد از تجدید، این مبلغ از سود انباشته کسر شد.

با جمیع موارد گفته شده انتظار می‌رود مدیران این کارتل اقتصادی نسبت به شبهات وارد شده پاسخگو باشند.

عناوین برگزیده