تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۳۶۷۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

نتیجه حسابرسی از شرکت «هپکو» به دادستانی کل اعلام شد/ تلاش دادگستری برای فریز بدهی کارخانجات بزرگ استان مرکزی

می متالز - حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسابرسی شرکت هپکو اراک گفت: پیرو حساسیت دادستان کل از باب حفظ حقوق عامه یک کارشناسی و برآورد توسط دادستان مرکز استان انجام و نتیجه به حوزه دادستانی کل کشور اعلام‌شد.
نتیجه حسابرسی از شرکت «هپکو» به دادستانی کل اعلام شد/ تلاش دادگستری برای فریز بدهی کارخانجات بزرگ استان مرکزی

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسابرسی شرکت هپکو اراک گفت: در نقل و انتقالات و واگذاری‌های شرکت هپکو صحبت‌هایی بود که مبالغ کلانی حیف‌ومیل شده است و دادستان کل  نیز از باب حفظ حقوق عامه روی این موضوع حساس بودند و می‌خواستند بدانند که آیا واقعاً اتلاف حقوق عامه سهامداران و مالکان اتفاق افتاده است یا خیر، لذا دستور دادند که این قضیه را کارشناسی کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با تأکید بر پیگیری این موضوع ادامه داد: چون دستور دادستان کل به دادستان مرکز استان بود تا جایی که مطلع هستم دادستان اراک کارشناسی و برآوردی را انجام داده‌اند که نتیجه طی یک گزارش به حوزه دادستانی کل اعلام‌شده است لذا تصمیمات لازم از سوی دادستانی اتخاذ خواهد شد.

موسوی همچنین تصریح کرد: در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان از مسوولین تأمین اجتماعی و مدیران هپکو دعوت خواهیم کرد و بررسی می‌کنیم که کار تا کجا پیش رفته و خروجی چیست چرا که ما به لحاظ مشکلاتی که قبلاً پیش‌آمده بنا داشتیم در روند واگذاری ورود بکنیم و کنار کارخانه و کارگران باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در خصوص اقدامات دستگاه قضایی استان مرکزی در ارتباط با پرونده های بدهی‌ واحدهای تولیدی بزرگ استان نیز گفت: کلیه ی‌ بدهی‌های تک‌تک شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ استان مرکزی به سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها را بررسی کردیم و از مدعیان و طلبکاران خواسته‌ایم که بدهی‌ها تا مدتی فریز شود و با صبر و تحمل آن را اجرایی نکنند.

موسوی خاطرنشان کرد: به همین منظور جا دارد هم از بانک‌هایی که با ما همکاری داشتند و هم سازمان‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی که ازنظر دادگستری تمکین کردند و اقدام اجرایی نکردند نیز تشکر بکنیم، از این باب فشاری بر دوش هپکو و سایر کارخانه‌ها نیست اما مشکل نقدینگی، مواد اولیه و ثبت سفارش‌ها وجود دارد که در این مقوله نمی‌گنجد.

عناوین برگزیده