تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۳۶۹۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فعالیت ۱۲۰ واحد معدنی پروانه‌دار در اردبیل/ بهره‌برداری از معادن فلزی در دستور کار قرار دارد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در کل استان اردبیل ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری معدنی وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۰ واحد به صورت فعال هستند و تعدادی از واحدها نیز در مرحله مزایده برای بهره‌برداری قرار دارند.
فعالیت ۱۲۰ واحد معدنی پروانه‌دار در اردبیل/ بهره‌برداری از معادن فلزی در دستور کار قرار دارد

به گزارش می متالز، رامین صادقی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل استان اردبیل ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری معدنی وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۰ واحد به صورت فعال هستند و تعدادی از واحدها نیز در مرحله مزایده برای بهره‌برداری قرار دارند.

وی افزود: همچنین مشکلات واحدهای معدنی که به صورت راکد بودند احصا شده و در صورت وجود معارض اقدام به رفع معارض و تفکیک این معادن آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهند بود.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: در بحث اکتشاف، خوشبختانه استان شرایط خوبی دارد؛ خصوصا در بحث عناصر فلزی از جمله مس و مولیبدن و سرب که در دو پهنه در محدوده‌ای از منطقه مشگین شهر، ذخایر مناسبی کشف شده و در مرحله صدور مجوزهای لازم جهت بهره‌برداری قرار دارد.

بهره‌برداری از مس کوثر توسط ایمیدرو

وی با اشاره به سایر پهنه‌های معدنی در استان اردبیل عنوان کرد: در کوثر نیز نتایج اولیه خوبی برای احداث معادن مس کسب شده و در منطقه قزل اوزن نیز، سرب و مس توسط شرکت ایمیدرو در حال اکتشاف است.

صادقی تصریح کرد: با شرکت ایمیدرو جلسات مختلفی در تهران برگزار کردیم و کارهای آن را به صورت مستمر پیگیری می‌کنیم و اگر تعیین تکلیف نکنند و به کارها با سرعت مناسبی پیش نرود، مجوز ابطال و به شرکت خصوصی دیگری واگذار خواهد شد؛ زیرا یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های مجموعه سازمان صمت استان اردبیل به بهره‌برداری رساندن این معادن فلزی است.

وی ادامه داد: وضعیت معادنی که ارزش بالایی دارند ولی بهره‌برداری از آنها با درصد کمتری صورت می‌گیرد بررسی می‌شود و چنانچه صاحبان این معادن به اخطار سازمان در جهت افزایش بهره برداری توجه نکنن،د سازمان صمت استان برحسب وظایف ذاتی خود  و در راستای توسعه اقتصادی استان، مجوز آنها را لغو و به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد کرد.

وجود کم‌نظیرترین معدن عقیق جهان در نمین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: جلسه‌ای با استاندار و صاحب معدن عقیق پیر جوار در منطقه نمین و سرمایه‌گذار جدید برگزار و مقرر شد به لحاظ  ثبت جهانی عقیق پیر جوار به عنوان یکی از معادن کم‌نظیر در دنیا، زنجیره تولید را با اشتغال‌زایی بالا انجام دهیم و در روزهای آتی شاهد سرمایه‌گذاری جدیدی در این معدن خواهیم بود.

عناوین برگزیده