به گزارش می متالز، محمدرضا نجفیمنش با اشاره به نقش شورای رقابت در صنعت خودرو گفت: قیمتگذاری در این شورا همواره به ضرر خودروساز بوده و باعث شده تا خودروساز نتواند فعالیتهای توسعهای انجام دهد و مطالبات قطعهسازان را بهموقع پرداخت کند که این موضوع سبب شده قطعهسازان با کمبود نقدینگی مواجه شوند و سبب تعطیلی بسیاری از آنان شده است. به گفته وی، قیمتگذاریها موجب شده تعداد سالانه خودروهای تولیدی از میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه به ۸۰۰ هزار دستگاه در سال کاهش پیدا کند. نجفیمنش تصریح کرد: شورای رقابت در مورد گران شدن مواد اولیه داخلی همگام با افزایش نرخ دلار آگاه است. رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: خودروسازان هم نسبت به زیانی که در حال حاضر دارند، معترض هستند.
وی در مورد نحوه قیمتگذاری خودرو گفت: برای این کار بدون در نظر گرفتن مواردی نظیر قیمت مواد اولیه و مطالبات قطعهسازان فرمول خاصی ابداع شد که در نهایت سبب تضعیف صنعت خودرو و قطعه شد.
نجفیمنش با اشاره به اینکه رئیس شورای رقابت بهطور منظم و با حضور در مناظرههای مشترک با قطعهسازان از مشکلات آنها با خبر است، افزود: درخواست ما این است اگر شورای رقابت قیمت نهایی خودرو را مشخص میکند پس قیمت ابتدایی برای تامین قطعات خودروسازان و قراردادهای قطعهسازان را هم تعیین کند.