تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۷۶۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
بر اساس گزارش تولید 6ماهه فولاد ایران:

تولید آهن اسفنجی از مرز 15میلیون و فولاد میانی از 14میلیون تن عبور کرد

می متالز - گزارشی از میزان تولید آهن اسفنجی فولاد میانی و کل محصولات فولادی در شش ماهه سال ۹۸ و ۹۹ منتشر شد و بر این اساس تولید تیرآهن بیشترین رشد تولید را در شش ماهه نخست امسال داشته است. همچنین بیشترین محصول تولید شده در 6ماهه اول 98 آهن اسفنجی بوده که از مرز تولید 15میلیون تن گذر کرده و بعد از آن فولاد میانی در رتبه دوم قرار دارد که تولیدش از 14میلیون فراتر رفته است.
تولید آهن اسفنجی از مرز 15میلیون و فولاد میانی از 14میلیون تن عبور کرد

به گزارش می متالز، بر پایه جدول ارائه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در مدت ۶ماهه نخست سال ۹۸ میزان تولید تیرآهن ۵۳۶هزارتن بوده که این عدد در نیمه نخست امسال به ۶۲۶هزارتن رسیده و با رشد ۱۷درصدی همراه شده است.
همچنین میلگرد به عنوان یکی دیگر از محصولات تولیدی صنایع پایین دستی فولاد در مدت ۶ماهه نخست ۹۸ به مقدار ۳۹۵۹هزارتن تولید شده که این عدد در ۶ماهه اول امسال به ۴۵۴۵هزارتن رسیده و رشد ۱۵درصدی را ثبت کرده است.
نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز در مدت ۶ماهه نخست سال ۹۸ به مقدار ۴۱۱هزارتن و در مرت مشابه امسال ۳۹۳هزارتن تولید شده که با رشد منفی ۴درصدی مواجه گشته است.
در مجموع می‌توان گفت که مجموع مقاطع طویل فولادی در ۶ماهه نخست امسال به میزان ۵۵۶۴تن تولید شده که در مقایسه با تولید ۴۹۰۶هزارتنی در مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳درصدی داشته است.

 

مقاطع تخت فولادی

ورق گرم به عنوان یکی دیگر از محصولات مهم در فولادسازی طی مدت ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به میزان۴۴۱۴هزارتن تولید شده و این عدد در مدت مشابه امسال به ۴۵۷۲هزارتن رسیده و رشد ۴درصدی تولید را به همراه داشته است. همجنین ورق سرد نیز طی مدت ۶ماهه اول ۹۸ به مقدار ۱۳۰۵هزارتن تولید شده اما تولید این محصول در سال جدید و مدت مشابه آن ۱۳۶۸هزارتن تولید داشته و رشد ۵درصدی را ثبت کرده است.

ورق سرد پوشش دار نیز طی مدت ۶ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۸۱۷هزارتن بوده و این عدد در مدت مشابه امسال به ۷۶۶هزارتن رسیده و با رشد منفی ۶درصدی مواجه شده است.
در مجموع مقاطع تخت فولادی طی مدت ۶ماهه نخست امسال با تولید ۵۴۳۹هزارتن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که عدد ۵۲۶۷هزارتن ثبت شده با رشد 3 درصدی تولید همراه گشته اند.

همچنین کل محصولات فولادی تولید شده در مدت ۶ماهه نخست سال ۹۹ به میزان ۱۱۰۰۳هزارتن بوده و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰۱۷۳هزارتن ثبت شده و در نهایت از رشد ۸درصدی کل تولید خبر میدهد.

در این آمار منتشر شده می‌بینیم که بیلت و بلوم تولیدی در مدت ۶ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۷۶۷۶هزارتن بوده است و این دو محصول از ابتدای سال جدید تا پایان شهریور به ۸۶۳۶هزارتن تولید شده و از رشد ۱۳درصدی خبر می‌دهد.

اسلب نیز در ۶ماهه اول ۹۸ به میزان ۵۴۱۳هزارتن تولید شده و در مدت مشابه سال جاری این عدد به ۵۷۵۶هزارتن رسیده که از رشد ۶درصدی خبر می‌دهد.

فولاد میانی نیز از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریورماه ۹۸ به میزان ۱۳۰۸۹تن تولید شده که این عدد در مدت مشابه امسال به ۱۴۳۹۲هزارتن رسیده ورشد ۱۰درصدی داشته است. همچنین آهن اسفنجی در ۶ماهه اول سال ۹۸ به مقدار ۱۴۱۸۵هزارتن تولید شده و در امسال با رشد ۱۰درصدی در تولید عدد ۱۵۵۶۲هزارتن برای آن به ثبت رسیده است.

عناوین برگزیده