تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۸۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 132 درصدی صادرات از استان سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان از رشد 132 درصدی صادرات از استان سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان نسبت به مدت مشابه 6 ماهه سال قبل خبر داد.
افزایش 132 درصدی صادرات از استان سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان

به گزارش می متالز، محمد رفیع سلطانزاده اعلام داشت: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه های مرزی استان به کشور افغانستان، طی مدت زمان 6 ماهه امسال به میزان 507 میلیون و 249 هزار و 589 دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 132 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان صادرات از طریق گمرکات استان به کشور افغانستان طی مدت اعلام شده برابر با 291 میلیون و 304 هزار و 153 دلار و صادرات از طریق بازارچه ها استان نیز به کشور افغانستان برابر با 215 میلیون و 945 هزار و 436 دلار می باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، در پایان بیان داشت: مصالح ساختمانی (سیمان)، سیب درختی، کاشی و سرامیک از جمله اقلامی می باشند که در زمان مدت 6 ماهه امسال به کشور افغانستان صادرشده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد