به گزارش می متالز، محمد زاهدنیا معاون فنی بیمه ایران با بیان این مطلب و اشاره به اینکه جبران یک پرتفوی ۱۵ درصدی از کل سهم شرکت کار بسیار دشواری است، گفت: انصافاً تأمین و جبران این میزان حق بیمه و جذب و جایگزینی ریسکهای مطلوب به جای پرتفویی که حق بیمه آن دریافت نشده و در مقابل تقریباً عمده خسارتهای آن پرداخت شده فقط و فقط مرهون تلاش و همت والای مجموعه کارکنان و شبکه فروش این شرکت است.
زاهدنیا با اعلام اینکه نه تنها دیگر عملکردمان منفی نیست بلکه در پایان سال ۹۶ به ۳ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۵ دست یافته ایم، افزود: بیشترین رشد شرکت در رشته بیمههای مهندسی با ۱۶۲ درصد، بیمههای کشتی با ۹۵ درصد و حوادث راننده با ۶۶ درصد بود. همچنین کاهش سهم بیمه درمان در این دوره مقایسهای از ۲۸ درصد به ۱۲ درصد حاکی از رویکرد حرفهای شرکت برای، اجرای برنامه اصلاح و بهبود است.
معاون فنی بیمه ایران در مورد وضعیت توانگری این شرکت با اشاره به اینکه اشکالاتی در نحوۀ عیاربندی و ضرایب تأثیرپذیری شاخصهای ریسکی وجود دارد، تصریح کرد: اصولاً نمی توان تنها شرکت بیمه دولتی کشور را که تکالیف اجباری متأثر از قانون دارد با یک شرکت بیمه خصوصی تابع یک فرمول ثابت دانست. البته در مواردی هم مانند ایفای تعهدات شرکتهایی که ورشکست میشوند بیمه ایران با استفاده از منابع مالی خود آثار و تبعات نامطلوب اجتماعی را نیز مدیریت میکند، بنابراین سهم مسئولیتهای اجتماعی بیمه ایران در مدل توانگری فعلی نادیده گرفته شده است.
زاهدنیا سال ۹۶ را دشوارترین سال فعالیت برای بیمه ایران دانست و گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که نه تنها حق بیمه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را نتوانستیم از یک سازمان خاص دریافت کنیم ولی در مقابل حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت صورت گرفت.
وی پیش بینی کرد در سال ۱۳۹۷ با برنامههای توسعه بیمههای زندگی، عملیاتی شدن مدلهای فروش الکترونیکی،بهره مندی از ظرفیتهای شرکتهای استارتآپی و خلق انواع محصولات نوین بیمهای، ساماندهی اساسی در وضعیت کسب و کار ا شرکت بیمه ایران صورت پذیرد.