تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۹۲۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

تنوع در روش‌های رفع تعهدات ارزی موجب گشایش بیشتر در صادرات می‌شود

می متالز - رییس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ایجاد تنوع در روش‌های رفع تعهدات ارزی موجب گشایش و رونق بیشتر در بخش صادرات می‌شود.
تنوع در روش‌های رفع تعهدات ارزی موجب گشایش بیشتر در صادرات می‌شود

به گزارش می متالز، مهدی رنگ رونا روز دوشنبه افزود: بخش عمده ای از مشکلات در حوزه صادرات نشأت گرفته از تصمیات خلق الساعه در این بخش است ولی با این وجود فعالان حوزه صادرات فعالیت خودشان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران اخیرا پیشنهادات ۱۰ گانه ای را به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ارائه داده که در آن ها بر تنوع روش های ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان تاکید شده است چرا که اکنون مهمترین مشکلی که در صادرات وجود دارد موضوع رفع تعهدات ارزی است.

رنگ رونا تصریح کرد: اگر این پیشنهادات عملی بشود یک گشایش مهم در امر صادرات ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه روش کنونی بانک مرکزی موجب بروز چالش در حوزه صادرات و اجرای آن واقعا سخت است، گفت: اگر این چالش ها ادامه دار باشد، ما در تمام حوزه ها ممکن است کاهش صادرات داشته باشیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان افزود: در این استان نیز با کاهش ۲۰ درصدی صادرات مواجه هستیم.

رنگ رونا به لزوم افزایش فرصت بازگشت حاصل از صادرات از چهار ماه به ۶ ماه تاکید کرد و اظهار داشت: برای کالاهایی مثل فرش و خدمات فنی و مهندسی این فرصت باید تا ۱۲ ماه  افزایش پیدا کند.

وی افزود: تخفیف ۲۰ درصدی در عودت ارز صادرات برای جبران هزینه های مرتبط با صادرات نیز موضوعی است که لازم است برای حمایت از صادرکنندگان مورد توجه قرار گیرد.  

رییس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان اشاره کرد و گفت: لازم است برای پیشبرد اهداف صادرات در این استان، مقدماتی را داشته باشیم که یکی از آن ها گشایش دوباره دفتر وزارت امور خارجه در استان است چرا که با تعطیلی این دفتر بخشی از کارها در توسعه مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها ابتر مانده است.

عناوین برگزیده