تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۳۹۸۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان تهران احداث می‌شود

می متالز - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از احداث حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران خبر داد.
بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان تهران احداث می‌شود

بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان تهران احداث می‌شود

به گزارش می متالز، خلیل محبت خواه با اعلام این خبر توضیح داد: از این تعداد هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی مربوط به شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و مابقی در شهر‌های جدید پرند، پردیس و اندیشه احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت احداث واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی در شهر‌های جدید با سازمان شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پاکدشت، شهریار، اسلامشهر، رباط‌کریم و قرچک احداث می‌شود.

سهم هر کدام از شهرهای استان تهران چقدر است؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به سهم هر کدام از این شهر‌ها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰ در پاکدشت، ۵۰۰ در شهریار، ۸۳۰ در اسلامشهر، ۸۷۰ در رباط‌کریم و ۴۰۰ واحد در قرچک ساخته می‌شود.

محبت خواه به احداث سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تهران اشاره و افزود: یک هزار و ۵۰۰ در صفادشت، یک هزار و ۱۰۰ در دماوند، ۳۰۰ در پیشوا، ۵۰۰ در فیروزکوه و ۵۰۰ واحد نیز در گیلان احداث خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این واحد‌های مسکونی اول آبان همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای شهر‌های زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان داده و تسهیلات ۳۹۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده‌است.

محبت خواه ادامه داد: برای احداث این واحد‌های مسکونی ۱۴ هکتار زمین در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۶.۶ هکتار در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.

برنامه اجرایی تولید مسکن اقدام ملی استان تهران شامل ۷۳ هزار و ۸۵ واحد در شهر‌های جدید و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

عناوین برگزیده