تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۳۹۹۱۶
سرویس خبر : انرژی
شکرالهی عنوان کرد:

صرفه جویی هزار میلیارد تومانی با اجرای طرح برق امید

می متالز - نماینده مردم کهنوج در مجلس،گفت: طرح برق امید، موجب کاهش چندهزار میلیارد تومانی هزینه ساخت نیروگاه های جدید، پستها و خطوط انتقال برق می‌شود.
صرفه جویی هزار میلیارد تومانی با اجرای طرح برق امید

منصور شکرالهی

به گزارش می متالز، منصور شکرالهی درباره وضعیت اجرایی طرح برق امید،گفت: طرح برق امید، موجب کاهش چندهزار میلیارد تومانی هزینه ساخت نیروگاههای جدید، پست‌ها و خطوط انتقال برق می‌شود.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلیات طرح برق امید، طرح مناسبی است که با توجه به ذینفع بودن بخش قابل توجهی از مردم، مورد حمایت نمایندگان مجلس خواهد بود البته نیاز است که جزئیات طرح بیشتر توسط مسوولین ذیربط برای مردم تشریح شود. 

 وی بابیان  اینکه  واقعیت این است که شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر بالاتر از متوسط جهانی است ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های منابع انرژی بصورت کلی و همچنین مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی فعلی کشور که تامین، انتقال و توزیع منابع انرژی از جمله برق را با محدودیتها و مشکلات زیادی  روبرو کرده  است، مدیریت مصرف انرژی برق از اهمیت دو چندان برای نظام حکمرانی و اداره کشور برخوردار است.

 وی ادامه داد: بر اساس اظهارات دست اندکاران طرح ، تخمین زده می‌شود که اجرای این طرح موجب کاهش ده درصدی مصرف برق خانگی در کشور بشود که اگر این پیش‌بینی و یا حتی بخشی از این پیش‌بینی محقق شود، گام بسیار مهم و بزرگی هم در مسیر مدیریت مصرف برق کشور و هم در کاهش چندهزار میلیارد تومانی هزینه های اجرایی طرحهای نیروگاهی و پستها و خطوط انتقال برق، برداشته خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان کرمان  یادآورشد: اما در کنار این موضوع این مساله هم مهم است که برای مشترکین پر مصرف که عمدتا هم از طبقات برخوردار جامعه هستند، حتما بایست تدبیری اندیشیده شود، به نحوی که هزینه‌های برق این قبیل مشترکین با شیب معقولی به سمت هزینه تمام شده سوق پیدا کند. کمااینکه این موضوع در قانون‌های بالادستی مثل هدفمندی یارانه‌ها نیز هدفگذاری شده بود.

عناوین برگزیده