تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۴۰۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رونمایی از آخرین یافته‌های حوزه آلومینیوم در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ایرانIIAC۲۰۱۸

می متالز - پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران اردیبهشت ماه امسال به همت دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تهران برگزار می‌شود.
رونمایی از آخرین یافته‌های حوزه آلومینیوم در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ایرانIIAC۲۰۱۸

به گزارش می متالز، دکتر سیدحسین سیدین، دبیر پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC۲۰۱۸) شعار این کنفرانس را «آلومینیوم در جستجوی توسعه، ارتقای آینده» بیان کرد و افزود: این کنفرانس در راستای تحقق سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه امر تولید و اشتغال‌زایی با تاکید بر جذب سرمایه خارجی و فراهم‌سازی شرایط مناسب جهت حضور صاحبان صنایع و بزرگترین شرکت‌ها و مراکز فعال در صنعت آلومینیوم برگزار می‌شود.

وی هدف اصلی این گردهمایی را بحث و تبادل نظر درباره آخرین یافته‌ها و پیشرفت‌ها در تمام زمینه‌های آلومینیوم چون "تولید، فرآوری و کاربرد" و "امکان سرمایه‌گذاری مطمئن در صنعت آلومینیوم ایران" دانست و ادامه داد: در این راستا ۱۲۰ چکیده مقاله و ۸۸ مقاله کامل به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد ۷۵ مقاله پذیرش شد.

سیدین، مقالات پذیرش شده را در زمینه‌های مواد پیشرفته، ریخته‌گری و انجماد، خوردگی و عملیات سطحی، عملیات حرارتی، فلزکاری و خواص مکانیکی، متالورژی پودر، مواد خام و تکنولوژی احیاء، بازیافت، شبیه‌سازی و اتوماسیون و جوشکاری عنوان کرد.

دبیر پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران افزود: در کنار کنفرانس، اقدام به برپایی نمایشگاه بزرگ صنعت آلومینیوم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از این بین می‌توان به ۱۸ شرکت خارجی از کشورهای دانمارک، ایتالیا، سوییس، فرانسه، هند، آلمان، هلند، چین و اسپانیا اشاره کرد.

سیدین، برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی را از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد و خاطر نشان کرد: در این پنل‌ها به موضوعاتی از قبیل چالش‌های زنجیره تامین صنعت آلومینیوم و راهکارها،تکنولوژی- انرژی و محیط زیست در صنعت آلومینیوم، بازار شمش آلومینیوم ایران و جایگاه آلومینیم در صنعت خودروپرداخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در روزهای ۱ تا ۳ اردیبهشت در محل دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC۲۰۱۸) در روزهای ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه امسال و در محل هتل المپیک تهران توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مرکز تحقیقات آلومینیوم دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین