تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۴۰۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات کالا از محل ارز متقاضی و تهاتری آزاد شد

می متالز - وزیر صمت با اعلام اینکه همه گمرکات کشور موظف شدند از فردا صبح به ترخیص کالا‌های وارداتی از محل ارز متقاضی یا ارز‌های صادراتی اقدام کنند گفت: به جز متقاضیان دریافت ارز 4200 تومانی، امکان ترخیص کالا از همه گمرک‌های کشور برای واردکنندگانی که خودشان می‌توانند ارز مورد نیازشان را تامین کنند مهیا شد.
واردات کالا از محل ارز متقاضی و تهاتری آزاد شد

به گزارش می متالز، وزیر جدید صمت که از هفته اول وزارت پیگیر واردات تهاتری و لغو ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز بود و در نهایت مصوبه دولت را هم گرفت گفت: براساس مصوبه جدید صادرکنندگان می‌تواند برای رفع تعهدات خود با یک واردکننده یا یک تامین کننده کالا تهاتر، و از فردا برای واردات کالا اقدام کنند.

رزم حسینی افزود: امکان واردات کالا از محل ارز متقاضی نیز مهیا شد.

وی با اعلام اینکه همه گمرکات کشور موظف شدند از فردا صبح به ترخیص کالا‌های وارداتی از محل ارز متقاضی یا ارز‌های صادراتی اقدام کنند گفت: به جز متقاضیان دریافت ارز 4200 تومانی، امکان ترخیص کالا از همه گمرک‌های کشور برای واردکنندگانی که خودشان می‌توانند ارز مورد نیازشان را تامین کنند مهیا شد.

رزم‌حسینی گفت: اجرای این مصوبه بسیاری از مشکلات فعلی، همچون انباشت کالا‌های اساسی مانند روغن و برنج در گمرکات کشور را رفع می‌کند و سرعت صادرات را افزایش می‌دهد.

رئیس کل گمرک ایران از انباشت 4 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور خبر داد و گفت: حدود 800 هزار تن نیز در لنگرگاه منتظر تخلیه هستند.

میراشرفی افزود: با مصوبه اخیر، کالا‌های انباشت شده در گمرک‌های کشور می‌تواند به سرعت ترخیص و روانه بازار شود.

رئیس کل گمرک کشور با تاکید بر اینکه گمرکات کشور موظف شدند، از دوشنبه همه کالاها، به خصوص کالا‌های اساسی و موارد اولیه تولید را از محل ارز متقاضی و واردات در مقابل صادرات بدون دریافت کد رهگیری ترخیص کنند گفت: فرق اصلی این مصوبه با مصوبه‌های قبلی در حذف الزام گمرک به دریافت کد رهگیری برای ترخیص کالاهاست.

وی افزود: این موضوع می‌تواند به شدت رسوب کالا در گمرک را کاهش و سرعت مبادلات تجاری کشور را افزایش دهد و اگر این مصوبه همچون برخی مصوبات قبلی در اجرا دچار تغییرات نشود، حجم بالایی از کالا‌های رسوب شده در گمرک، سریع ترخیص خواهند شد.

اصرار بانک مرکزی بر ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز و اعلام منشاء ارز مانع بزرگی بر سر راه دورزدن تحریم بود.

رزم حسینی، شما ثابت کردی با یک تصمیم درست میشود مانع بزرگی را از سر راه برداشت، حرکت‌های بعدی را بزن!

منبع: اکو فارس
عناوین برگزیده