تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۴۰۸۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

آذربایجان‌شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است و از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد.
آذربایجان‌شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است

به گزارش می متالز، حبیب امین‌ زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دو واحد فولادی تولیدی شهرستان عجب شیر افزود: اهمیت تولید در شرایط کنونی بیش از گذشته روشن تر می شود و تسهیل تولید و رونق تجارت فرامرزی از برنامه های اولویت دار صنایع استان محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: رصد میدانی وضعیت صنایع و رفع چالشهای پیش روی صنعتگران و هموار ساختن مسیر تولید از جمله اهداف بازدید از واحد تولیدی است.

وی ادامه داد: اهمیت تولید برای مسولان مثل روز روشن است و باید در هر لحظه ضمن بازدیدهای میدانی، نسبت به رفع مشکلات و تسهیل صادرات اقدام کرد.

امین زاده اضافه کرد: بر همین اساس مرکز فوریتهای رسیدگی به مشکلات تولید به منظور دریافت به هنگام مشکات تولید و رفع آنها، در مرکز استان راه اندازی شد.

وی حداقل خام فروشی در محصولات تولید داخل و صادراتی را حیاتی دانست و گفت: آذربایجان شرقی بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در کشور است که از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه  روزانه ۱.۵ میلیون عدد ماسک در استان تولید می‌شود، گفت: بیشتر واحدهای تولیدی ماسک استان با انباشت تولید و نبود فروش مناسب مواجه هستند.

وی با بیان این که در سال جهش تولید اولویت های اداره صمت فعال کردن چرخه تولید و اشتغال است، افزود: موانع و مسائل و مشکلات تولید کارخانه فولاد صائب تا آخر امسال برطرف می شود و این کارخانه تولید خود را شروع خواهد کرد.

آذربایجان شرقی از نظر ظرفیت بالقوه تولید و فعالیت حدود ۳۰ واحد تولیدی فولادی، ۱۵ درصد ظرفیت تولید شمش فولادی و ۲۴ درصد ظرفیت تولید مقاطع فولاد ساختمانی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۵.۱ میلیون تن شمش فولادی و ۲.۵ میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی از قطب‌های فولاد در محصولات نهایی و طولی است.

عناوین برگزیده