تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۴۱۰۷۰
سرویس خبر : انرژی

صدور پروانه بهره برداری مجتمع پتروشیمی لردگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع پتروشیمی لردگان با تکمیل واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک و رعایت قوانین الزامی تولید، موفق به دریافت پروانه بهره برداری شد.
صدور پروانه بهره برداری مجتمع پتروشیمی لردگان

به گزارش می متالز، سجاد رستمی افزود: عملیات احداث شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد از سال ۸۷ آغاز شد.

وی افزود: تولید این مجتمع اوره و آمونیاک است که ظرفیت تولید سالانه هزار و ۷۳ تن اوره و ۶۷۷ تن آمونیاک را دارد.

رستمی گفت: از این مجموع بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و هلدینگ خلیج فارس است که در زمینی به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد و در ۵۵ کیلومتری شهر لردگان و ۲۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری احداث و تجهیز شده است .

عمده‌ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است، آمونیاک را می‌توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کار گرفت و هم در تولید مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اُوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد