تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۴۱۲۴۲
سرویس خبر : محیط زیست

مدل مدیریت زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه

می متالز - یکی از اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه اصفهان همزمان با توسعه کمی در ظرفیتها و افزایش تنوع و کیفیت محصولات، بهبود مستمر وضعیت زیست محیطی شرکت بوده است. بر این مبنا شرکت فولاد مبارکه اصفهان مبادرت به تدوین مدل مدیریت زیست محیطی جهت بهبود مداوم عملکرد زیست محیطی فعالیتهای خود نموده است که در شکل زیر مولفه های مدل تدوین شده و ارتباط آنها با یکدیگر ارائه شده است.
مدل مدیریت زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، این شرکت با توجه به الزامات قانونی و مقررات ملی و بین المللی زیست محیطی از یک سو و از سوی دیگر تحلیل فرصتها و چالش های زیست محیطی در پیش رو و بررسی انتظارات ذینفعان، همچنین براورد ظرفیتهای داخلی و نقاط قابل بهبود شرکت، اقدام به تدوین استراتژی و در مرحله بعد تهیه برنامه عملیاتی برای محقق ساختن استراتژی ها نموده و در ادامه آن نیز کفایت و اثر بخشی برنامه های انجام شده را تحت بررسی قرار می دهد این شرکت بمنظور تکمیل حلقه مدیریتی مذکور فرآیند بازنگری و ارزیابی استراتژی های خود را بصورت پویا و موثر در دستور کار خود قرار داده که حاصل این فرآیند، بهبود عملکرد زیست محیطی شرکت و رعایت حقوق ذینفعان در راستای عمل به مسوولیتهای اجتماعی شرکت است.

اهداف کلان زیست محیطی در شرکت فولاد مبارکه تدوین و اجرایی شد که شامل موارد زیر است:

  1. کاهش مصرف منابع، انرژی و آب.
  2. کاهش مستمر آلاینده ها و جایگزینی مواد مخرب محیط زیست.
  3. کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی.
  4. تلاش در جهت حفظ و نگهداری فضای سبز موجود.
  5. کاهش تولید ضایعات و تفکیک و بازیافت آنها در حد امکان و حرکت به سوی تولید پاک و اقتصاد سبز.
  6. ارتقاء سطح آگاهی ها و توانمندی های کارکنان.
  7. همکاری و تعامل به سازمان ها، تشکلها و مراجع نظارتی جهت مشارکت در فرهنگ سازی عمومی و کنترلهای زیست محیطی به عنوان بخشی از مسوولیت های اجتماعی شرکت می باشد.

عناوین برگزیده