تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۴۱۲۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واکنش بورس و دلار، سکه، طلا و خودرو به قطعیت حضور جو بایدن در کاخ سفید

می متالز - بازارهای داخلی به حضور جو بایدن در کاخ سفید، واکنش نشان دادند و دربرابر افت ۲۵۷ سهم از ۳۰۸ شرکت بورسی و فرابورسی وریزش ۲۲ هزارتایی شاخص، دلار، سکه، طلا و خودرو هم با نوسان همراه شدند.
واکنش بورس و دلار، سکه، طلا و خودرو به قطعیت حضور جو بایدن در کاخ سفید

به گزارش می متالز، بعد از قطعی شدن شکست ترامپ و حضور جو بایدن در کاخ سفید، همه بازارهای داخلی و خارجی با نوساناتی همراه شده و به این رویداد مهم سیاسی واکنش نشان دادند.

براساس این گزارش در ایران بازار سهام به دلیل کاهش قیمت دلار به کانال 22 هزار تومانی و اثر این متغیر بر شرکت های صادرات محور با ریزش بیش از 22 هزار واحدی شاخص و ثبت رقم 1.24 میلیون واحدی روبرو شد و ارزش معاملات بورس و دو بازار اول و دوم فرابورس به 3.28 هزار میلیارد تومان رسید .

بررسی های جزیی تر هم حکایت از آن دارد که از میان 308 سهم بورسی و فرابورسی، تنها 51 سهم (36 نماد بورسی و 15 فرابورسی) مثبت بودند و 257 سهم دیگر با افت قیمت داد و ستد شدند.

از سوی دیگر در حالی قیمت اکثر سهام نسبت به چهار ماه قبل به شدت ارزان شده و سرمایه گذاران پرریسک در حال خرید پلکانی سهام ارزشمند هستند که دلار هم بعد از کاهش حدود 2 هزار و 500 تومانی دیروز، امروز با افت 1610 تومان دیگر به 22 هزار و 890 تومان رسید اما در ادامه با کاهش فشار فروش و فروکش شدن التهابات به 23 هزار و 200 تومان بالغ شد.

این جریان ریال موجب تقویت بازار سکه و طلا نسبت به دیروز و اول وقت امروز شد و طی آن سکه تمام جدید که با کاهش حدود یک میلیون تومانی به 11.7 میلیون تومان رسیده بود در قیمت های 12.6 میلیون تومان در حال داد و ستد است . سکه قدیم هم از 11.2 به 12 میلیون تومان و سکه نیم و ربع هم در ارقام 6.8 و 4.7 میلیون تومان  معامله می شوند.

هر گرم طلای 18 عیار هم بعد از نزول به 11 میلیون و 250 هزار تومان در ظهر امروز، سیر صعودی در پیش گرفت و به 11 میلیون و 507 هزار تومان رسیده است. 

در بازار خودرو هم گزارش برخی رسانه ها حکایت از کاهش ۲۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی انوع محصول داخلی و خارجی دارد و طی آن پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۲۳۰ به ۲۰۵ میلیون  تومان  پژو پارس از ۲۶۰ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۲۴۰ به ۲۰۵ میلیون تومان، تیبا دو از ۱۶۰ به ۱۴۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک از ۶۰۰  به ۵۰۰ میلیون تومان ، پژو ۲۰۰۸ از ۱.۱ میلیارد به ۸۰۰ میلیون تومان، ساندرو از ۶۰۰ به ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد