تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۴۲۰۲۲
سرویس خبر : انرژی

عرضه ۲ محصول جدید در پتروشیمی کارون

می متالز - پتروشیمی کارون به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره ایزوسیانات ایران در راستای متنوع‌سازی سبد تولید و افزایش تاب‌آوری در بازار، به‌زودی دو محصول جدید و پرکاربرد عرضه می‌کند.
عرضه ۲ محصول جدید در پتروشیمی کارون

به گزارش می متالز، همسو با سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با هدف تأمین نیاز صنایع تکمیلی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تاب‌آوری در شرایط تحریم‌های غیرقانونی، شرکت پتروشیمی کارون به‌زودی از تولید تجاری دو محصول جدید زنجیره ایزوسیانات به‌صورت رسمی رونمایی می‌کند.

به‌زودی برای نخستین بار عرضه تجاری دو گرید جدید MTDI و KMT_10 به‌صورت رسمی آغاز و پیش‌بینی می‌شود با عرضه این دو محصول جدید، افزون بر بی‌نیازی از واردات و صرفه‌جویی ارزی، زمینه نیاز فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور فراهم شود.

گرید KMT-10 از طریق واکنش پیش‏‌پلیمریزاسیون متیل‌دی فنیل‌دی ایزوسیانات و ایجاد گروه‌های یورتان تولید شده که با تولید این محصول جدید در عمل صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی از واردات گریدهای مشابه وارداتی از چین، ژاپن، کره جنوبی و آلمان بی‌نیاز خواهد شد. این محصول راهبردی در صنایع خودروسازی، مبلمان اداری و خانگی دارای کاربردهای گسترده است.

پتروشیمی کارون شهریورماه امسال اقدام به تولید و عرضه تجاری گرید دیگری به نام «KLM100B» با هدف تأمین نیاز صنایع کفش، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، انواع درزگیر و آب‌بند (سیلانت‌ها)، ضربه‌گیرها، باندهای اورتوپدی و همچنین کفپوش‌های اداری و صنعتی و … کرده بود که مطابق با برآوردهای انجام گرفته تولید این گرید جدید سالانه از خروج ۲۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

عناوین برگزیده