تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۴۲۱۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی دستور داد:

جلوگیری از پولشویی با تعبیه سازوکار در بانک‌ها

می متالز - رئیس‌کل بانک مرکزی بانک‌ها را مکلف کرد تا تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پول‌شویی و معاملات مخرب در بازار‌ها را از طریق تعبیه سیستم‌ها و سازوکار‌های مورد نیاز برای این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری کنند.
جلوگیری از پولشویی با تعبیه سازوکار در بانک‌ها

https://boursemrooz.com/wp-content/uploads/2020/09/3520603-410x285.jpg

به گزارش می متالز، عبد الناصر همتی عبدالناصر همتی، در نشست دوره‌ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه در راستای کنترل و رصد تراکنش‌های ریالی، دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: ساختار تعریف شده در ضوابط مذکور باید در بانک‌ها ایجاد و رعایت شود.

وی افزود: در شرایط کنونی نظام پولی و ارزی کشور از طرف کسانی که تخلف‌های تراکنشی دارند مورد صدمه قرار گرفته و عملکرد مثبت نظام بانکی در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با برخی عملکرد‌ها ناقص در عدم رعایت ضوابط مبارزه با پول‌شویی زیر سوال می‌رود.

بانک‌ها نرخ متعادل ۲۰ درصد را رعایت کنند

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه بازار بین بانکی جزو مهمی از ساختار سیاست‌گذاری پولی است، گفت: بانک مرکزی ساختار بازاری آن را تقویت خواهد کرد، نرخ‌های بالا در این بازار را که عمدتاً ناشی از ناترازی برخی بانک‌ها است، برای نظام بانکی مناسب ندانست و تاکید کرد: بانک‌ها نرخ متعادل ۲۰ درصد را رعایت و از سپرده‌گذاری بین بانکی با نرخ‌های بالاتر اجتناب کنند.

همچنین رئیس شورای پول و اعتبار بر رعایت سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار تاکید کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای مدیریت نرخ ارز داریم بر فشار حداکثری دشمن در این دوره نیز فائق آمده و به نرخ‌هایی که عوامل اقتصادی تایید می‌کنند دست‌یابیم.

عناوین برگزیده