تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۴۲۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سازمان بورس در جوابیه‌ای:

الزام سهامداران حقوقی به بازارگردانی در دستور کار سازمان بورس است

می متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار در جوابیه ای، گفت: پس از مصوبه شورای عالی بورس در زمینه الزام سهامداران حقوقی به بازارگردانی، سازمان بورس، اجرای دقیق این مصوبه را در دستور کار قرار داده است.
الزام سهامداران حقوقی به بازارگردانی در دستور کار سازمان بورس است

به گزارش می متالز، در پاسخ به خبری از محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 20 /8 /1399 با عنوان « ارسال نامه به سازمان بورس برای معرفی سهامداران حقوقی متخلف» منتشر شده بود، توضیحاتی ارائه داده است.

در این جوابیه آمده است:

در خصوص موضوع بازارگردانی نیز باید به این نکته اشاره داشت که به موجب آیین نامه حفظ ثبات بازارسرمایه و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت‌ها جزء الزامات پذیرش شرکت‌ها است.

در همین راستا پس از مصوبه شورای عالی بورس در زمینه الزام سهامداران حقوقی به بازارگردانی، سازمان بورس، اجرای دقیق این مصوبه را در دستور کار قرار داد به طوری که از 330 شرکت، بیش از 200 شرکت قرارداد بازارگردانی امضاء کرده‌اند. حدود 20 شرکت این قرارداد خود را تمدید نکردند که سازمان بورس اعلام کرده شرکت‌های متخلف مستوجب جریمه‌های مالی و برخورد هستند. در همین راستا نیز بیش از 60 رای تخلفاتی در موضوع بازارگردانی صادر شده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن استقبال از انتقادهای منصفانه و پیشنهادهای سازنده، امیدوار است از طریق هم‌افزایی ملی و تقویت فضای حرکت در مسیر کارشناسی، امکان تثبیت و رشد شاخص‌ها فراهم آید.

عناوین برگزیده