تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۴۲۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چین به دنبال ایجاد توازن میان صادرات و واردات

می متالز - یک مقام ارشد اتاق فکر چین وابسته به دولت این کشور دیروز گفت: چین دیگر دستیابی به تجارت مازاد و صرفا توسعه صادرات را هدف گذاری نخواهد کرد بلکه توسعه متوسط واردات برای توازن بین محموله های ورودی و خروجی را در محور کار خود قرار داده است.
چین به دنبال ایجاد توازن میان صادرات و واردات

به گزارش می متالز، Huang Qifan نایب رئیس مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین در یک مجمع مالی اعلام کرد: این موضوع نه تنها به چین کمک خواهد کرد تا ابتکار عمل را در دور جدید مذاکرات اقتصادی و تجاری در دست بگیرد بلکه به ترویج در بین المللی کردن یوان نیز کمک می کند.

️شی جین پینگ (Xi Jinping) رئیس جمهور چین اوایل ماه جاری گفته بود: چین در دهه آینده بیش از ۲۲ تریلیون دلار کالا وارد خواهد کرد و این کشور علیرغم پاندمی و بیماری همه گیر کرونا، در حال شتاب گیری در بازگشایی اقتصاد خود است.

Huang گفت: کشورهای بزرگ صادرکننده ممکن است به لحاظ اقتصادی قدرتمند نباشند زیرا محصولات صادراتی آنها می تواند با استفاده از مواد خام وارداتی فرآوری و پردازش شود.

در عوض اقتصادهای بزرگ واردکننده عموما قدرتمند هستند تا آنجا که ارزهای آنها مستقیما در تسویه معاملات استفاده می شود.

صادرات چین در میان همه گیری جهانی ویروس کرونا تا حد زیادی تقویت شده است زیرا تقاضای زیاد برای تجهیزات پزشکی و کاهش ظرفیت تولید در سایر نقاط جهان را شاهد هستیم که به نفع چینی ها بوده است.

صادرات این کشور در ماه اکتبر بالاترین سرعت رشد را در ۱۹ ماه گذشته داشته است و درحالی که واردات نیز افزایش یافته بود هر چند کندتر از پیش بینی تحلیلگران بود.

عناوین برگزیده