تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۴۳۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه در واکنش به اظهارات همتی درباره عملکرد بانک مرکزی:

اختلاف بانک مرکزی و صمت ۸ میلیون تن کالای اساسی را ۸ ماه در گمرکات زمین گیر کرد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نامهرئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اظهارات دکتر قالیباف را از لحاظ ساختار سیاسی مناسب نبود و همتی برای تحکیم محوریت بانک مرکزی در مسائل پولی و ارزی اتکای زیادی به فضای رسانه دارد.
اختلاف بانک مرکزی و صمت ۸ میلیون تن کالای اساسی را ۸ ماه در گمرکات زمین گیر کرد

محسن زنگنه

به گزارش می متالز، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به نامه همتی رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سخنان دیروز دکتر قالیباف رئیس مجلس درباره نقش مسوولان در بروز و عدم حل مشکلات کشور گفت: این نامه را از لحاظ ساختار سیاسی مناسب نمی‌دانم و درست این بود که شخص رئیس‌جمهور در اینگونه مواقع به موضوع ورود کند.

 

رسوب طولانی مدت کالاهای اساسی در گمرکات کشور و آزادسازی بخش عمده‌ای از آن همزمان با پیروزی بایدن

وی با اشاره به رسوب طولانی مدت کالاهای اساسی در گمرکات کشور و آزادسازی بخش عمده‌ای از آن به طور همزمان با پیروزی بایدن طی روزهای اخیر اظهار کرد: آزادسازی کالاها از گمرک را نمی‌توان به پیروزی بایدن مرتبط دانست اما همزمانی این اقدام نوعی کج سلیقگی دولت بود.

وی تاکید کرد: علت آزادسازی این کالاها وجود وزیر صمتی است که به صورت جهادی در میدان حضور یافته و مسائل را حل می‌کند.

 

 ۸ میلیون تُن کالاهای اساسی به دلیل دعوای وزارت صمت و بانک مرکزی 8 ماه در گمرگ کرد

زنگنه تاکید کرد: ۸ ماه است که حدود ۸ میلیون تُن کالاهای اساسی مانند خوراک دام، روغن کنجاله، روغن، مواد اولیه کارخانجات، ذرت و ... در گمرکات کشور به جهت دعوای میان وزارت صمت و بانک مرکزی رسوب کرده و این موضوع را مسوولان هم قبول دارند و دلیل ترخیص کالاها در شرایط کنونی، حل شدن مشکل میان وزارت صمت و بانک مرکزی بوده است.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان کرد: رئیس مجلس دیروز در سخنان خود اعلام کردند، مشکل ما موضوع انتخابات در آمریکا نیست بلکه ۹۰ درصد مشکلات در درون کشور وجود دارد و قابل حل است، مانند ترخیص همین کالای اساسی که در حال انجام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره علت ارسال نامه توسط همتی در پاسخ به رئیس مجلس هم بیان کرد: همتی تلاش دارد تا مدیریت بانک مرکزی را براساس یکی از اهرم‌های مدیریت یعنی استفاده از فضای رسانه‌ای انجام دهد.

وی افزود: همتی برای تحکیم محوریت بانک مرکزی در مسائل پولی و ارزی اتکای زیادی به فضای رسانه دارد و پاسخ وی به رئیس مجلس در ادامه همین راهبرد بوده است.

وی تاکید کرد: عملاً در دولت روحانی، وزیر اقتصاد و دارایی نقش کمرنگی دارد و بیشتر رئیس کل بانک مرکزی دیده می‌شود. متأسفانه بانک مرکزی تاکنون نتوانسته از این فضای رسانه‌ای استفاده بهینه کند، به طور مثال هر زمان همتی یک فضای خوشبینی را اعلام و ترسیم کرده، سیگنال‌های رسیده از فضای اقتصادی بعد از آن به این صورت نبوده و معکوس عمل شده است.

عناوین برگزیده