تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۴۳۱۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشدید برخورد با دلالان خرید و فروش شن و ماسه در شهرستان نیر خبرداد.
برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

به گزارش می متالز، سید عبدالله طباطبایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای حقوق بیت‌المال با محوریت بررسی مسائل و مشکلات معادن روستای شیران نیر اظهارداشت: در روستای شیران ۱۳ معدن شن و ماسه وجود دارد که برداشت و حمل از این معادن غیراصولی بوده و مشکلاتی را برای اهالی این روستا و حتی جاده نیر - اردبیل بوجود آورده است.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی اطراف این معادن نیز تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفته و قابل کشت نیستند.

او گفت: جاده روستایی و منتهی به جاده اصلی توسط ماشین‌آلات برداشت شن و ماسه تخریب شده و از ادامه این روند باید پیشگیری شود.

طباطبایی تصریح کرد: گودبرداری بیش از حد این معادن و ریزگردهایی که در هوا توسط معادن بوجود می‌آورد باعث مشکلات بسیاری شده و مسوولان تمام دستگاه‌های متولی بویژه اداره صمت باید نظارت جدی و اساسی بر برداشت و حمل مصالح داشته باشند.

شجاع اقبالی، سرپرست فرمانداری نیر هم در این جلسه به تهیه طرح جامع معادن این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تهیه این طرح در راستای ساماندهی معادن شاهد تحول خوبی خواهیم شد.

او افزود: در روزهای اخیر تعدادی از تولیدکنندگان شن و ماسه درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت این محصول را داشتند که اعضای ستاد تنظیم بازار و دادستان مرکز استان با این افزایش قیمت مخالفت کردند.

وی گفت: اردیبهشت ماه امسال با افزایش ۳۵ درصدی قیمت شن و ماسه موافقت و ابلاغ شد که این افزایش قیمت تمام هزینه‌های بخش تولید و عرضه را تامین می‌کرد.

وی ضمن هشدار به دلالان و تولیدکنندگان شن و ماسه افزود: تولیدکنندگان شن و ماسه در صورت عدم عرضه این محصول به بازار به مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

شهرستان نیر در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد