تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۴۳۱۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ساختمان نظام مهندسی معدن در استان هرمزگان با حضور وزیر صنعت افتتاح شد

می متالز - علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن تجارت در سفر خود به هرمزگان ساختمان نظام مهندسی معدن را افتتاح کرد.
ساختمان نظام مهندسی معدن در استان هرمزگان با حضور وزیر صنعت افتتاح شد

به گزارش می متالز، ساختمان نظام مهندسی معدن در مساحتی بالغ بر 190 متر با زیر بنای 860 متر مربع احداث شده است و امروز به دست وزیر صمت به بهره‌برداری رسید.

جهت احداث پروژه ساختمان نظام مهندسی معدن 22 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان در مراسم افتتاح ساختمان نظام مهندسی گفت: با افتتاح این ساختمان، 700 مهندس معدن که در حوزه معادن فعالیت می‌کنند در یک نظام مهندسی معین حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان نقش موثر هرمزگان در حوزه معدن و تجارت، اظهار داشت: تا پایان سال جاری 2 معدن یک میلیونی تنی واحد کنسانتره در هرمزگان افتتاح خواهد شد.

خلیل قاسمی با اشاره به راکد بودن برخی از معادن استان، افزود: از ابتدای سال تاکنون 16 معدن غیرفعال استان با پیگیری و همکاری‌های انجام شده، از حالت راکد خارج و در حال حاضر فعال هستند.

وی گفت: پیرو دستورالعمل وزارت صمت به تمام معادن راکد اخطاریه تا یک ماه آینده ارسال شده، که معادن به سرمایه گذاران واقعی واگذار می‌شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان بیان کرد: با فعالسازی این معادن چرخه تولید 10 میلیون تن فولاد که به عنوان شاخصه هرمزگان است، تکمیل می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: در حوزه کرومیت یک مجموعه‌ای در شهرستان رودان هدف گذاری شده و معادن بشاگرد نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: با فعال سازی 16 معدن غیرفعال و راکد با سرمایه گذاری 182 میلیارد، 172 نفر نیروی جدید در این معادن مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: بخشی از خوراک 10 میلیون تن فولاد از معادن شمال استان که در نزدیکی معادن گل گهر تامین خواهد شد.

عناوین برگزیده