تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۱۴۳۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آیا رکورد این شرکت در گینس به ثبت خواهد رسید:

"خچرخش" و ثبت رکورد ۱۰۰ روز صف فروش

می متالز - متاسفانه سهامدار عمده و بیش از ۴۹ درصدی چرخشگر، شرکت ایران خودرو دیزل بوده که خود نیازمند یاری بسیاری از فعالین بازار سرمایه به منظور برچیده شدن صف فروش در نماد خودش است که این موضوع می‌تواند ادامه روند صف فروش نماد چرخشگر را در ماه‌های آتی تضمین کند.
"خچرخش" و ثبت رکورد ۱۰۰ روز صف فروش

به گزارش می متالز، در حالی که نماد شرکت چرخشگر در بورس در حال ثبت رکوردی خارق العاده از تعداد روز‌های ممتد صف فروش در بازار بورس بوده، صورت‌های مالی ۶ ماهه منتشر شده این شرکت نیز محرک جدیدی را برای ادامه رکورد شکنی‌های این شرکت را روانه سامانه کدال کرد.

به نظر می‌رسد سهامداران این روز‌های این شرکت با اتخاذ استراتژی‌های غلط معاملاتی خود و خرید سهامی شرکتی زیان ده با حاشیه سود ناخالصی مختصر را در قیمت‌های بیش از ۲۸.۰۰۰ ریال، تاوان سختی را پس داده اند.

بدتر از آن اینکه متاسفانه سهامدار عمده و بیش از ۴۹ درصدی چرخشگر، شرکت ایران خودرو دیزل بوده که خود نیازمند یاری بسیاری از فعالین بازار سرمایه به منظور برچیده شدن صف فروش در نماد خودش است که این موضوع می‌تواند ادامه روند صف فروش نماد چرخشگر را در ماه‌های آتی تضمین کند.

شاید اصلی‌ترین دلیل زیانسازی این شرکت در سال جاری و سال‌های گذشته عمدتا مربوط به حاشیه سود ناخالص پایین محصولات تولیدی این شرت است که البته به نظر می‌رسد دلیل اصلی این موضوع همچون سایر شرکت‌های قطعه ساز زیر نظر خودروسازان، کاهش هزینه‌های سهامدار عمده و تحمیل زیان به سهامداران خرد باشد.

علی رغم افزایش ۱۶۲ درصدی و بیش از ۷۴۴ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، افزایش چشمگیر و ۱۷۵ درصدی بهای تمام شده و هزینه‌های فروش، عمومی و اداری و همینطور سایر هزینه‌های عملیاتی موجب شناسایی زیان خالص از این شرکت شد.

از نکات نگران کننده گزارش منتشر شده این شرکت می‌توان به حاشیه سود نا خالص ناچیز و ۷ درصدی این شرکت اشاره داشت به نحویکه از مجموع ۱.۲۰۳ میلیارد ریال فروش شرکت تنها ۸۶ میلیارد ریال سود ناخالص و البته زیانی ۹۸ میلیارد ریالی در ۶ ماهه ۱۳۹۹ محقق شده است.

عناوین برگزیده