تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۴۳۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

انحصار درد اصلی صنعت خودروست/مردم پول بنز را می‌دهند، ولی سوار ژیان می‌شوند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درد اصلی صنعت خودروی کشور انحصار است و تا زمانی که این انحصار وجود دارد، بازار خودرو در کشور سامان نمی‌گیرد.
انحصار درد اصلی صنعت خودروست/مردم پول بنز را می‌دهند، ولی سوار ژیان می‌شوند

به گزارش می متالز، لطف‌الله سیاهکلی در قزوین با بیان اینکه باید تولید و عرضه خودرو در کشور ما رقابتی باشد، اظهار داشت: درد اصلی صنعت خودروی کشور انحصار است و تا زمانی که این انحصار وجود دارد، بازار خودرو در کشور سامان نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: نباید فقط 2 سازنده خودرو به نام ایران‌خودرو و سایپا داشته باشیم که مسوولیت کل صنعت خودروی کشور را دست خودشان بگیرند. وقتی خودروسازان ما به دلیل اینکه انحصار تولید خودرو در اختیارشان است، حالا اگر مدیریت آنها ضعیف و کیفیت خودروهای آنها پایین باشد، کاری نمی‌توان کرد؛ چون فقط 2 خودروساز داریم و این انحصار ایراد اساسی خودروسازی ماست.

سیاهکلی با ذکر اینکه ممنوعیت واردات خودرو به تقویت انحصار در صنعت خودرو کمک می‌کند، افزود: راه حلاج صنعت خودرو این است که از ایجاد هر گونه انحصار در آن جلوگیری شود و خودروسازان مجبور به رقابت برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود شوند.

سیاهکلی با ذکر اینکه «امروز مردم ما پول بنز را می‌دهند، ولی سوار ژیان می‌شوند» افزود: امروز قیمت خودروهای 300 میلیون تومانی ما معادل 10 هزار دلار است؛ اما شما نگاه کنید که با 10 هزار دلار چه خودروهایی را در دنیا می‌توانید بخرید. خودروهایی که کیفیت‌شان خیلی بالاتر از خودروهایی است که ما امروز سوار می‌شویم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در ادامه از بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو و فولاد در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد و گفت: دلیل بررسی همزمان این 2 طرح در کمیسیون صنایع این است که فولاد مهمترین نهاده تولید خودروست و نقش اصلی را در تعیین قیمت تولید خودرو دارد.

سیاهکلی اضافه کرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شدت به این موضوع اعتقاد داریم که خودروساز باید مشتری را درک کند و مشتری ما که مردم ایران هستند، نباید با پرداختن قیمت بهترین خودروهای خارجی سوار خودرو‌های کم‌کیفیت داخلی شوند.

عناوین برگزیده