تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۴۳۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد:

افزایش سرمایه گذاری در قزوین علی رغم وجود تحریم ها

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان نه تنها چرخ‌های اقتصادی استان را متوقف نکرده، بلکه موجب افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در قزوین شده است.
افزایش سرمایه گذاری در قزوین علی رغم وجود تحریم ها

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان و هدف قرار گرفتن صنایع و واحدهای تولیدی استان، تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها به کار بسته‌ایم.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی برای صیانت از واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال و تولید آنها، افزود: کاهش و حذف بورکراسی‌های زاید در مسیر سرمایه گذاری، شناسایی نیازمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری استان و جلب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات بانکی در قالب اعتبارات رونق تولید، بند الف تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی و جلوگیری از واردات کالاها و محصولات تولیدی که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارند از این دسته حمایت‌ها هستند.

افضلی اضافه کرد: همچنین اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری در قالب معافیت‌های گمرکی ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدها، معافیت‌های مالیاتی، ارائه تخفیف به خریداران زمین‌های مورد نیاز طرح‌ها در شهرکهای صنعتی و رصد طرح‌های مهم و استراتژیک استان و شناسایی مشکلات آنها و تلاش در جهت رفع موانع نیز برای حمایت از کارآفرینان و صنعتگران استان اجرایی شده‌اند.

این مقام مسوول با اشاره به میزان تسهیلات حمایتی پرداختی به صنایع استان، گفت: تا به امروز ۷۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۶۸ واحد تولیدی استان، یک هزار میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی به ۳۸ واحد و تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به ۳۳ واحد صنعتی و ۳۶ واحد کشاورزی پرداخت شده و استان قزوین رتبه‌های برتر کشوری را در این زمینه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، احیای برخی واحدهای تولیدی استان را برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان در سال جهش تولید، بسیار مؤثر ارزیابی کرد و افزود: تا به امروز ۴۱ واحد تولیدی استان که ۲۱ واحد آن در شهرک‌ها و مابقی در خارج از شهرک‌ها قرار دارند فعال سازی شده و بدهی پنج ساله ۳۸ واحد تولیدی استان تقسیط گردیده که گام مهمی برای حمایت از صنایع استان است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

عناوین برگزیده