تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۴۳۵۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روند رشد واردات سنگ آهن به چین آرام تر شد

می متالز - حمل سنگ آهن با کشتی چند ماه اخیر کاهش داشته که به دلیل کاهش خرید چینی ها و کاهش تولید فولاد این کشور در ماه گذشته بوده است همین امر بر نرخ کرایه حمل با کشتی نیز فشارهایی وارد ساخت. در ماه نوامبر نرخ کرایه حمل سنگ آهن کشتی های کیپ سایز از برزیل به چین از میانگین 18.57 دلار هر تن مرطوب در ماه اکتبر به 13.55 دلار هر تن رسیده است.
روند رشد واردات سنگ آهن به چین آرام تر شد

به گزارش می متالز، آمار رسمی و اطلاعات حمل کشتی رانی نشان می دهد صادرات برزیل نسبت به سپتامبر کاهش داشته و میزان صادرات بندر هدلند استرالیا نیز هنوز نسبت به اوج 51.8 میلیون تنی ماه ژوئن 5.3 میلیون تن کمتر بود.

البته رشد سریع واردات سنگ آهن به چین در ده ماه نخست سال که به 97 میلیون تن رسید افت تقاضای اروپا و سایر کشورهای آسیایی را جبران کرد.

گرچه بخشی از این رشد سریع به دلیل رشد تقاضا نبوده و نتیجه فرایند تکمیل انبارها برای سنگ آهن و همچنین فولاد بوده است. از اوایل ژوئن موجودی سنگ آهن بنادر روند صعودی داشته و تنها در اکتبر 5.8 میلیون تن بالا رفت. میزان موجودی بازار فولاد چین نیز 2.26 میلیون تن رشد داشته به سطوح بالای اوایل آگوست بازگشت.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده