تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۴۳۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی در آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه تنظیم بازار این استان از استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی خبر داد.
استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، غلامعلی راستی با بیان اینکه براساس آمار جمعیتی مناطق مختلف سهمیه مورد نیاز استان و شهرستان ها مشخص، جذب و توزیع می شود، گفت: از محل سهمیه نذورات روغن مایع به میزان 1391 تن از طریق سه شرکت جذب و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین روغن مشکلی نداریم و توزیع به صورت مویرگی استمرار دارد، افزود: از 1453 تن سهمیه بخش مردمی نیز 590 تن جذب، 365 تن توزیع و 863 تن دیگر نیز در حال توزیع می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان در ادامه از اختصاص 1000 حلب روغن توقیفی توسط تعزیرات حکومتی، در قالب کمک های مؤمنانه با مصوبه تنظیم بازار خبر داد و گفت: همچنین به میزان 1331 تن روغن مارگارین مورد مصرف در صنوف تولیدی اعم از قنادان و رستوران ها اختصاص یافت.

وی از اعلام سهمیه 969 تنی روغن برای عرضه در فروشگاه های زنجیره ای به صورت متمرکز خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی و معرفی انجمن های صنعتی، برای واحدهای فعال استان نیز براساس ظرفیت اسمی و همچنین اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب یک هزار و 900 تن سهمیه بخش صنعت تعیین شده است.

راستی بر رعایت ضوابط و فرمول سازمان حمایت برای قیمت گذاری در خرید و فروش کالاها تأکید کرد و گفت: یک هزار و 500 تن برنج هندی سهمیه استان می باشد و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به سهمیه خانوار استان در مورد شکر مصرفی، افزود: 1957 تن شکر سهمیه ماهانه استان است که براساس آمار جمعیتی در شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران مناطق و در روستاهای استان از طریق تعاونی روستایی اقدامات مربوط به توزیع انجام خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان در پایان سهمیه استان در زمینه مرغ منجمد را 800 تن اعلام کرد و افزود: از 150 تن سهمیه شهرستان تبریز، 130 تن توزیع و 20 تن دیگر نیز توزیع خواهد شد.

در جلسه تنظیم بازار استان که بر پایه آینده نگری در تأمین و توزیع کالاهای اساسی برگزار شد، برعدم ایجاد فضای امن برای محتکران و نحوه توزیع و نظارت بر بازار بر پایه کاهش قیمتها تأکید شد.

عناوین برگزیده