تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۴۳۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی‌بابایی با اشاره به تایید طرح توسط شورای نگهبان

برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی نهایت همکاری را با دولت داریم

می متالز - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ شورای نگهبان با نهایت دقت مصوبه مجلس را درباره الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را بررسی و تایید کرد.
برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی نهایت همکاری را با دولت داریم

حمیدرضا حاجی بابایی

به گزارش می متالز، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: شورای نگهبان با نهایت دقت مصوبه مجلس را که بعد از رفع ایراد و اصلاحات توسط کمیسیون به این شورا ارسال شده بود را بررسی و تایید کرد.

وی ضمن تشکر از شورای نگهبان و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: بعد از جلسات کارشناسی متعدد ابهامات تامین منابع مالی طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی رفع شد و حتی دیوان محاسبات هم منابع مالی آن را تایید کرد و امروز می‌توان با شجاعت اعلام کرد، این مصوبه مجلس قابلیت اجرایی دارد و باید با تعیین و محاسبه معوقات از ابتدای مهر ماه، اکنون توسط اجرایی دولت شود.

حاجی‌بابایی ضمن تاکید براینکه 60 میلیون نفر از مردم باید در شرایط کنونی کشور از نظر معیشتی تحت پوشش قرار بگیرند، افزود: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حدود دو و نیم ماه تحت فشار سنگین از داخل مجلس و خارج آن بر روی این مصوبه کار کارشناسی انجام داد، منابع گوناگونی پیشنهاد و بررسی شد. متاسفانه جوسازی‌هایی یا توجه به برخی پیشنهادات مانند حقوق گمرکی، تراکنش ها، سپردا بانکی، تبصره 14 و ... علیه ما صورت گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: منبع مالی کنونی مصوبه الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی دارای هیچگونه شبه‌ای نیست زیرا منبع مالی آن از جیب مردم برداشته نمی‌شود بلکه دارائی هایی است که دولت می‌فروشد و تا امروز دولت توانسته از فروش بخشی از همین دارائی ها حدود 34 هزار میلیارد تومان منابع مالی بدست بیاورد که 22 هزار میلیارد تومان بالاتر از سطح بودجه 99 هست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن درخواست از دولت مبنی براینکه اکنون باید این مصوبه با همکاری دولت و مجلس عملیاتی شود، گفت: باید بتوانیم با اجرای صحیح این مصوبه میزان رضایت مردم را از نظام، دولت و مجلس افزایش دهیم، نباید میان میئولان فاصله‌ای وجود داشته باشد و تلاش می‌کنیم برای اجرای این مصوبه نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم.

عناوین برگزیده