به گزارش می متالز، محمود شریفی با اشاره به اینکه شرکت چادرملو هیچ صادراتی در حوزه کنسانتره سنگ آهن ندارد و تمام تولید خود را در بازار داخلی عرضه میکند، افزود: به علت کمبودی که در بازار داخلی وجود دارد و برای اینکه فولادسازان داخلی دچار مشکل نشوند، برنامهای برای صادرات نداریم.
وی افزود: در سال 1396 کارخانه فولاد چادرملو راهاندازی شد و طی سال قبل حدود 400 هزار تن شمش نیز در این کارخانه تولید و روانه بازار داخلی شد. برنامه امسال تولید این کارخانه نیز 800 هزار تن است.
رئیس بازرگانی خارجی و جانشین مدیریت بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در زمینه صادرات شمش فولاد نیز با در نظر گرفتن شرایط بازار و نوسانات نرخ ارز تصمیم خواهیم گرفت. بازارهای هدف احتمالی شمش فولاد چادرملو همچون شرکتهایی مانند فولاد کاوه جنوب کیش و فولاد خوزستان بازارهایی مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای شرقی مانند تایلند و مالزی خواهد بود.
به گفته شریفی با توجه به کمبود سنگ آهن که قطعا در سال 1404 کشور درگیر آن خواهد بود ترجیح چادرملو بر این است که ابتدا نیاز بازار داخلی به کنسانتره را تامین کند و بعید به نظر میرسد فرصتی برای صادرات این محصول به وجود بیاید.