تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۴۳۷۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گزارش بازار سنگ آهن:

افزایش قیمت سنگ آهن با توجه به کاهش موجودی انبارها

می متالز - قیمت سنگ آهن تحت تاثیر قیمت محصولات فولادی قرار گرفته است. طبیعی است که قیمت سنگ آهن و محصولات فولادی به همدگیر مرتبط باشد. با کاهش موجودی محصولات فولادی و در نتیجه افزایش قیمت محصولات فولادی، قیمت سنگ اهن نیز افزایش یافته است.
افزایش قیمت سنگ آهن با توجه به کاهش موجودی انبارها

شاخص سنگ آهن

  • سنگ آهن ۶۲ درصدی چینگدائو: ۱۲۴٫۵۶ دلار در هر تن، افزایش ۲٫۲۹ دلاری در هر تن
  • سنگ آهن ۶۲ درصد با آلومینای کم چینگدائو: ۱۲۵ دلار در هر تن، افزایش ۲٫۲۶ دلاری در هر تن
  • سنگ آهن ۵۸ درصد چینگدائو: ۱۱۵٫۴۱ دلار در هر تن، افزایش ۱٫۹۰ دلاری در هر تن
  • سنگ آهن ۶۵ درصد برزیل: ۱۳۶٫۰۰ دلار در هر تن، افزایش ۱٫۴۰ دلاری در هر تن

 
سنگ آهن؛ بازارهای کلیدی

معاملات آتی در ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) روند صعودی ثابت را در صبح حفظ کرد و در بعد از ظهر با بالاترین میزان نوسان داشت و به قیمت ۸۴۴ یوان (۱۲۸ دلار) رسید. که به اندازه ۱٫۵ درصد افزایش یافته است.  در همین حال ، قراردادهای مبادله  در بورس سنگاپور (SGX) نیز افزایش یافت. در ساعت ۶:۰۳ بعد از ظهر به وقت سنگاپور، به اندازه  ۲٫۰۳ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

منابع گفتند که موجودی فولاد در حال کاهش است و این بدان معناست که تقاضا برای فولاد همچنان پابرجا است، که در کوتاه مدت از قیمت آن پشتیبانی می کند. یکی از منابع خریدار در جنوب چین گفت که موجودی فولاد بیش از ۱ میلیون تن نسبت به هفته قبل کاهش یافته و چنین کاهشی غیر مستقیم به افزایش آن کمک می کند.

یک منبع بازرگانی در جنوب چین گفت که تجارت فیزیکی فولاد در مقایسه با روزهای گذشته ضعیف شده است، و با توجه به افزایش در روزهای اخیر، احتمال افزایش قیمت  بیش از این وجود ندارد. چون بیش از این فضایی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

 
سنگ آهن؛ نقل قول روز

یک منبع تجاری در شانگهای گفت:” قیمت در حال افزایش در بازارهای آتی است، اما قیمت ها در بنادر چین به دلیل موجودی زیاد ثابت است. در نتیجه، این دور از افزایش در بازارهای آتی و بازار دریایی طولانی نخواهد بود.”

 
معاملات / پیشنهادات / پیشنهادات شنیده شده در بازار

  • مرکز تجارت پکن ، ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۰٫۵ درصدی را با ۱٫۴ دلار تخفیف در هر تن ارائه داد.
  • ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲ درصدی برزیل با قیمت ۱۲۵ دلار به ازای هر تن از چین خریداری شد.
  • همچنین مناقصه ای برای ۸۵۰۰۰ تن  ۶۳٫۱۱ درصدی در ۲۵ اکتبر برگزار گردید.

قیمت ها در بندر

در شهرهای چینگدائو، تانگشان، تیانجین و لیانیونگانگ معاملات با قیمت ۸۷۰-۸۸۸ یوان به ازای هر wmt انجام شد ، در حالی که قیمت قبلی آن ۸۷۰-۸۸۵ یوان بوده است. آخرین محدوده معاملات معادل حدود ۱۲۲-۱۲۴ دلار در هر تن در بازار دریا است.

 

بورس کالای دالیان

قرارداد معاملات آتی در ژانویه با قیمت ۸۳۸ یوان (۱۲۷ دلار) در هر تن بسته شد، که نسبت روز قبل ۱۲٫۵۰ یوان در هر تن افزایش داشته است.

عناوین برگزیده