تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۴۳۸۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

«کچاد» از جمله نمادهای اثرگذار بر شاخص امروز بازار سهام

می متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در زمینه‌های متفاوتی از جمله اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع فعالیت شرکت و... فعالیت می‌کند، با نماد «کچاد» در بازار سهام شناخته می‌شود.
«کچاد» از جمله نمادهای اثرگذار بر شاخص امروز بازار سهام

به گزارش می متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در گروه استخراج کانه‌های فلزی قرار دارد، در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس، معامله می‌شود و با نماد «کچاد» در بازار سهام فعالیت می‌کند.

«کچاد» در روز جاری در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفت و معاملات خود را با نزدیک به ۵ درصد مثبت و در قیمت ۱۶۰۰ تومان به پایان رساند. تعداد ۸۳۲ معامله در حجم ۷ میلیون سهمی از معاملات امروز بازار سرمایه به معاملات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اختصاص داشت.

اشخاص حقیقی در معاملات امروز، ۶ میلیون سهم (۸۱ درصد) از سهام «کچاد» را خریداری کرده و ۳ میلیون سهم (۴۵ درصد) را به فروش رساندند. حقوقی‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز، ۱ میلیون سهم (۱۸ درصد) را خریدند و ۴ میلیون سهم (۵۴ درصد) را فروختند.

«کچاد» در معاملات روز جاری مانند اغلب نمادهای بازار سهام، معاملاتی مثبت داشت و معاملات این نماد با تشکیل صف خرید حدود ۷ میلیون سهمی در محدوده قیمتی ۱۶۰۰ تومان به پایان رسید.

در هفته‌های اخیر که بازار سرمایه در حال اصلاح بوده و بسیاری از نمادها، روزهای منفی معاملاتی زیادی را پشت سر گذاشته بودند، «کچاد» از معدود نمادهایی بوده است که در برخی از روزها به صورت مثبت معامله شده و بازدهی مثبت برای سهامداران خود به دنبال داشته است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد