تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۱۴۳۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بازار سرمایه با افزایش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس/ پیش بینی بورس فردا

می متالز - در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۱٫۸ درصدی مواجه شد. این در حالی بود که بازگشایی شستا حدود ۱۵ هزار واحد شاخص را منفی کرد تا شاخص از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی عقب‌نشینی کند.
رشد بازار سرمایه با افزایش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس/ پیش بینی بورس فردا

به گزارش می متالز، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل این بازار با ۲۳ هزار و ۱۱۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴۵۹۵ واحد افزایش به رقم ۳۷۴ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

معامله گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۳۴۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۸۴ هزار برگه سهم به ارزش ۷۸ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوی (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، صنعتی مینو (غصینو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد گروه صنعتی تبرک (تبرک)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، پخش البرز (پخش)، سرمایه گذاری پویا (وپویا)، بیمه تجارت نو (بنو)، شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، موسسه اعتباری ملل (وملل) و پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

پیش بینی بورس فردا 99/08/28

 بازگشایی شستا در جریان معاملات امروز بازار سهام باعث عقبگرد شاخص کل شد اما شاخص کل در نهایت با رشد 1/8 درصدی به کار خود پایان داد.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: روند بازار سرمایه از ابتدای هفته جاری رو به رشد بود و شاخص کل رشد کرده است. اما به نظر می‌رسد طی دو هفته آینده بازار سهام یک اصلاح دیگر خواهد داشت. بعد از این اصلاح،  رشد بازار سهام قوی‌تر خواهد بود.

این کارشناس در رابطه با دلیل فرضیه اصلاح بازار سهام گفت: زمانی که حقوقی‌ها سیگنال رشد بازار سهام را دریافت می‌کنند به نوعی کمی بازار سهام را پایین می‌آورند تا خرید خود را انجام دهند، مانند اتفاقی که امروز برای شستا افتاد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه اصلاح شود و بعد از آن روند صعودی بازار آغاز شود.

این کارشناس روند معاملات بازار فردا را نیز مشابه بازار سهام امروز و روزهای قبلی این هفته دانست.

منبع: طلا
عناوین برگزیده