تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۴۳۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

ترسیم واقعی در مورد فولاد سازی ایران در افق ۱۴۰۴

می متالز - در طرح جامع برنامه داریم ۵۵میلیون تن فولاد تولید کنیم.
ترسیم واقعی در مورد فولاد سازی ایران در افق ۱۴۰۴

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در سومین همایش چشم انداز فولاد، گندله و آهن اسفنجی استیل پرایس به تشریح موانع  ۵۵میلیون تن فولاد پرداخت وی گفت‌: مصرف، تولید، مکان یابی، کشف ذخایر جدید، آب و‌محیط زیست ار کان مهم طرح جامع فولاد است.

وی تصریح کرد: برای تولید ۵۵میلیون تن ۱۶۰میلیون سنگ آهن نیاز است. طبق اکتشافات جدید ۵۰۰میلیون تن به ذخائر سنگ آهن کشور افزوده شده است.

یزدی زاده افزود: میانگین عیار سنگ آهن ایران ۴۶درصد است و به اعداد واقعی در این خصوص دست یافته ایم.

وی گفت : بعد از رسیدن به ۵۵میلیون تن با ذخایر فعلی فقط ۱۰میلیون تن سنگ آهن در اختیار داریم.

یزدی زاده در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: بیش از ۸میلیارد یورو سرمایه برای ۵۵میلیون تن نیاز داریم و زیر ساخت ها بزرگ‌ترین چالش طرح جامع فولاد است.

وی گفت: موضوع مربوط به قیمت گذاری زنجیره فولاد و عوارض سنگ آهن و زیر ساخت ها در ستاد زنجیره فولاد مطرح می شود که بعد از نظر کارشناسی به دولت پیشنهاد می شود.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: در بخش زیر ساخت تولید ۵۵میلیون تن فولاد نیاز به ۱۳میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است که باید توجه ویژه صورت پذیرد.

یزدی زاده ادامه داد: کنسرسیوم های بزرگی برای برای تولید فولاد در جنوب کشور در حال ایجاد است تا به هدف ۱۰میلیون تم تن فولاد در این منطقه برسیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی فولاد کشور ۳۱.۶میلیون تن در سال ۹۶بود و خوشبختانه تراز تجاری فولاد مثبت است.

یزدی زاده گفت: بخشی از مازاد زنجیره فولاد امکان صادرات در شرایط فعلی داردالبته در آینده برای مازاد محصول در داخل برنامه ریزی شده است.

وی با انتقاد از وضعیت زیر ساخت در کشور اظهار داشت: شرکت راه آهن برنامه مشخصی برای انتقال بار مواد معدنی در افق۱۴۰۴ ندارد.

برای دریافت فایل کامل سخنرانی منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در کنفرانس استیل پرایس به لینک زیر مراجعه کنید.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده