تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۴۴۱۴۲
سرویس خبر : انرژی

جان باختن ۲ نفر در آتش‌سوزی پتروشیمی خارک

می متالز - رئیس بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه گفت: یکی از دو مصدوم حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی جزیره خارک که در این بیمارستان بستری بود، به علت سوختگی زیاد جان باخت.
جان باختن ۲ نفر در آتش‌سوزی پتروشیمی خارک

به گزارش می متالز، محمدجواد طاهری افزود: با فوت این مصدوم شمار جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک به دو نفر رسید. او اضافه کرد: از مجموع پنج مصدوم این حادثه که توسط شناور ناجی اداره بندر و دریانوردی به بندرگناوه اعزام و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده بودند، سه نفر ترخیص و دو نفر بستری شدند.

طاهری اظهار کرد: یکی از مصدومان بستری شده روز جمعه فوت کرد و حال مصدوم دیگر خوب است. پتروشیمی جزیره خارک شامگاه پنج‌شنبه در هنگام تعمیرات سالانه (اورهال) دچار آتش‌سوزی شد که بر اثر این حادثه یک تن کشته و پنج نفر مصدوم به بیمارستان سوانح سوختگی بندرگناوه اعزام شدند.

این حادثه در هنگام عملیات جوشکاری رخ داد که براثر آن لوله محتوای مواد شیمیایی منفجر و باعث آتش‌سوزی شد. جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری بندرگناوه در آب‌های خلیج فارس واقع است.

 

پیگیری و بررسی قضایی حادثه خارک

رئیس دادگستری بخش خارک گفت: در پی آتش‌سوزی یکی از بخش‌های پتروشیمی این جزیره پرونده قضایی برای بررسی هر چه بیشتر حادثه تشکیل شد.

روابط عمومی دادگستری بوشهر روز جمعه به نقل از رضا حاجب‌فرد افزود: علت حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک، نشت مواد نفتی از لوله بوده که موجب ایجاد انفجار و آتش‌سوزی شده‌است.

حاجب فرد اظهار کرد: دستورات قضایی برای تشکیل پرونده انجام شده‌است و برای بررسی دقیق‌تر علت وقوع حادثه کارشناس و بازرسان مربوطه به محل اعزام می‌شوند.

وی افزود: موضوع حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک به دقت بررسی می‌شود و در صورت احراز هرگونه تقصیر یا سهل‌انگاری از ناحیه شخص یا اشخاصی در بروز حادثه یاد شده، مسببان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد