تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۴۴۳۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دیدار فرماندار خوسف با استاندار مطرح شد؛

لزوم توجه به صنایع فرآوری در خوسف/ جاده خوسف نایبند در اولویت قرار گیرد/ خوسف از حمایت‌های ایمیدرو بی‌بهره ماند

می متالز - فرماندار خوسف گفت: علی‌رغم استعدادهای معدنی فراوان از جمله مس قلعه‌زری، طلای کودکان، شادان و هیرد اما متأسفانه این شهرستان از حمایت‌های ایمیدرو بی‌بهره مانده است.
لزوم توجه به صنایع فرآوری در خوسف/ جاده خوسف نایبند در اولویت قرار گیرد/ خوسف از حمایت‌های ایمیدرو بی‌بهره ماند

به گزارش می متالز، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نشست کاری با فرماندار خوسف گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی که در خوسف وجود دارد، احداث و راه‌اندازی واحدهای فرآوری این کانی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث محصولات کشاورزی با عنایت به این که این شهرستان در تولید عناب و گل نرگس و همچنین گلخانه، قابلیت‌های منحصر به فردی دارد، باید به توسعه شرایط موجود و راه اندازی صنایع فرآوری توجه شود.

به گفته استاندار؛ ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری، ضمن این که ارزش افزوده محصولات را بیشتر می‌کند، در بالا بردن سطح درآمدی مردم نیز مؤثر است.

ملانوری با اشاره به مطالبه مردم، تصریح کرد: ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه بیمارستان که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، باید دی‌کلینیک‌هایی در شهرستان احداث شود تا مردم در بحث درمان نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.

وی به وضعیت اشتغال شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: خوسف با رقم ۴ درصد، کمترین نرخ بیکاری را در استان دارد و چنان‌چه به استعدادهای آن توجه شود، اشتغال‌زایی بیشتری به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: جبران کاستی‌های موجود در زمینه پوشش دیجیتال، اینترنت و تلفن‌همراه نیز مساعدت مجموعه‌های متولی را می‌طلبد.

به گفته ملانوری؛ تردد روزانه بیش از ۲ هزار کامیون در محورهای شهرستان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بهسازی راه‌ها را می‌طلبد.

وی در ادامه از شهر جدیدالتأسیس ماژان گفت و بر جذب جمعیت به جهت توسعه هر چه بیشتر بخش ماژان تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی، لزوم توجه بیشتر شهرداری بر فضاسازی، زیباسازی و توسعه شهر را نیز خواستار شد.

ملانوری از وضعیت طرح فاضلاب شهر جویا شد و بر لزوم پیگیری اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سرعت بخشیدن به این پروژه تأکید کرد.

محمدعلی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف نیز در این دیدار ضمن اشاره به شرایط و وضعیت موجود، از توانمندی‌ها و مزایای رقابتی از جمله عناب، پنبه مله، گل نرگس، محصولات باغی و دامی گفت.

وی، مجاورت با مرکز استان و همچنین دق اکبرآباد، خور، روستای آرک و ... را از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان برای جذب گردشگر عنوان کرد.

وجود ٣٧ معدن بزرگ با ظرفیت اشتغال بالا، فعال‌بودن صنایع مهمی همچون طلا، چدن و مس، وجود جامعه عشایری قابل توجه و پرورش جمعیت بالای شتر نیز از دیگر قابلیت‌هایی بود که فرماندار به آن اشاره کرد.

آخوندی تأکید کرد: علی‌رغم استعدادهای معدنی فراوان از جمله مس قلعه‌زری، طلای کودکان، شادان و هیرد اما متأسفانه این شهرستان از حمایت‌های ایمیدرو بی‌بهره مانده است.

وی با اشاره به وضعیت تردد خودروهای سنگین و موقعیت جغرافیایی شهرستان از استاندار خواست احداث جاده خوسف به نای‌بند را در اولویت امور قرار دهد تا ضمن ایمن‌سازی محورها، مسافت تردد خودروها ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و مباحث اقتصادی نیز تقویت گردد.

عناوین برگزیده