تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۴۴۷۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک واحد معدنی پنج میلیارد ریال به بیمارستان بهاباد اهدا کرد

می متالز - یکی از واحدهای وابسته به مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان پنج میلیارد ریال برای راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، لوله کشی گازهای طبی و نیز استانداردسازی بخش اورژانس بیمارستان حکیم بهابادی شهرستان بهاباد اهدا کرد.
یک واحد معدنی پنج میلیارد ریال به بیمارستان بهاباد اهدا کرد

به گزارش می متالز، این واحد معدنی هم اکنون در حال ساخت کارخانه پنج هزار تنی گندله سازی بهاباد است که با بهره براری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال برای تعدادی از افراد جویای کار در منطقه به رونق فعالیت های معدنی و صنعتی در این شهرستان محروم کمک می کند.

فرماندار بهاباد روز سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: تنها بیمارستان این شهرستان از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست و با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی مواجه است که تاکنون با ورود خیران برای رفع نیازهای این واحد درمانی و بهداشتی اقدام های بسیار ارزشمندی انجام شده است.

محمدمهدی خانی ‌زاده بهابادی امروز به اتفاق تعدادی از مسوولان ذی ربط از روند ساخت پروژه کلینیک تخصصی بیمارستان حکیم بهابادی، اورژانس و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان بازدید کرد.

وی با اعلام پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه‌ها گفت: کمتر از یک‌ماه آینده بخش اورژانس و دستگاه اکسیژن‌ساز به بهره‌برداری می‌رسد و ماه آینده نیز کلینیک یادشده تکمیل می شود.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخش مهمی از زیرساخت‌ها و مشکلات بهداشتی و درمانی بیمارستان حکیم بهابادی تامین و زمینه فعالیت پزشکان متخصص در این شهرستان فراهم خواهد شد.

فرماندار بهاباد در ادامه بابت کمک اهدایی  از مجموعه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و مدیرعامل آن قدردانی کرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین دیروز اعلام شد که  یک واحد معدنی و صنعتی اردکان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۹۹ با توجه به شیوع کرونا و برای نجات بیماران بدحال تنفسی بر اساس اعلام نیاز بیمارستان های یزد، اردکان، میبد و مهریز ۴۳۵ تن اکسیژن مایع رایگان در ۳۴ نوبت تحویل مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان ها داد.

در گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان به نقل از ناصر تقی زاده نوشته شد:  با توجه به ضرورت تامین نیاز مراکز درمانی استان یزد به اکسیژن، به منظور درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان ها، مصرف اکسیژن مایع در واحدهای فولادسازی مجتمع صنعتی چادرملو حذف شد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد ظرفیت اکسیژن مایع تولیدی واحدهای اکسیژن فولاد چادرملو و ارفع به شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان های شهید صدوقی یزد، ضیایی اردکان، امام جعفر صادق(ع) میبد و مهریز اختصاص یافت و این روند تا پایان بحران کرونا ادامه دارد.

عناوین برگزیده