تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۴۵۰۰۱
[گزارش تصویری]
می متالز - ۷۶ درصد معادن استان زنجان فعال هستند / معادن راکد در چرخه فعالیت قرار می گیرند.
معادن راکد در راه بازگشت

به گزارش می متالز، رییس صنعت ومعدن و تجارت استان در شورای معادن گفت: درتلاش هستیم معادن راکد به چرخه بازگردند.

فغفوری افزود: درحال حاضر ۳۵۲ معدن دارای پروانه با حدود ۸۶۰ میلیون تن ذخیره و استخراج سالانه ۱۴ میلیون تن در استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ درصدمعادن کشور فعال هستند گفت: وضعیت استان زنجان نسبت به آمار کشوری مطلوب است.
در شورای معادن وضعیت برخی معادن غیرفعال دارای پروانه ارزیابی ازجمله معدن گچ حاجی قشلاق، به ذخیره قطعی ۷۰۰ هزار تن و استخراج اسمی سالیانه ۲۰ هزار تن و معدن سلیس ینگجه ۲ هم با ذخیره ۱۵۰ هزار تن با استخراج اسمی ۱۵ هرار تن سالیانه بررسی شد
اعلام شد این دو معادن به مزایده خواهند رفت تا مجدد فعال شوند.
از دیگر مباحث مهم شورای معادن امروز خسارت وارده فعالیت معادن به راه‌های دسترسی روستا‌ها دراین جلسه تاکید شد بهره برداران معادن درمسیر این روستا‌ها با رعایت تناژ بار / ترمیم جاده‌ها و در توسعه و ابادانی روستا‌ها اهتمام کنند.
استاندار زنجان با اشاره به تردد ماشین آلات معادن در جاده‌های روستایی از تاخیر در عملیاتی شدن روند بازسازی و ترمیم جاده‌ها انتقاد کرد و گفت: بهره بردارمعدن موظف است در بازسازی جاده دسترسی تلاش کند، اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده است..
حقیقی به رعایت حقوق روستاییان درمسیر معادن توسط بهره برداران تاکید کرد وگفت: در صورت عدم همکاری بهره بردار برای ترمیم مسیر‌های دسترسی ابطال پروانه بهره برداری صادرشود تا با ریزش جوی برف و باران مسیر‌ها باید هموار و مناسب سازی شود.

 

در سال98  حدود 5 میلیون و500 هزار تن موادمعدنی  تولید شده است.